Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny selvbygd PC - Svart skjerm under oppstart -LØST

Anbefalte innlegg

Jeg var nede på datakjeden her om dagen og feilsøkte hovedkortet mitt. Jeg hadde riktignok testet på alle mulige måter anbefalt på forumet først, men siden jeg hadde to hovedkort hvor begge hadde samme symptomer, så tok jeg turen likevel. De anbefalte meg å sjekke ved å putte høretelefoner inn i den grønne lydoutput-kontakten bak i hovedkortet, også sa starte pc-en. Fikk jeg ingen respons da, så var det defekt. Dette skulle gjøres når hovedkortet var lagt på utsiden av pc-en på hovedkortesken, slik at den ikke var i kontakt med noe metall. (selvfølgelig skal cpu, strøm, og en minnebrikke være i).

Funker ikke dette i tillegg til alle de tipsene her om batteri, bytte posisjoner til minnebrikken, stor nok psu, osv, så er nok hovedkortet ganske sikkert defekt.

Edit: Etter at så mange personer har problemer med sine nye conroe-pcer så burde vi nesten opprette en egen checkliste over hvordan man feilsøker et hovedkort.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg og brodern kjøpte oss eksakt like maskiner og eksakt samme problem:

Asus P5W deluxe, E6600, X1900XT og en MIST600W, samme problem, ingen kontakt med skjermen. Har tatt ut batteri, flyttet rundt på minnebrikke, sjekket at alle kabler er tilkoblet.

Merkelig at de sender ut 2 HK og begge skal være defekte?

Ufattelig irriterende problem! Holder på å gå på veggen.

Lenke til kommentar

Sendte skjermkort tilbake til komplett men det fynka bra hos dem så fikk det tilbake idag. Prøvde å koble opp alt sammen utenfor kabinetet og da skjer akkuratt det samme bare denne gangen får jeg tilbake melding fra hovedkort. etter jeg booter får jeg 1 langt pip etterfulgt av 3 korte. Prøver å lese meg fram i denne manualene men finner ingenting, noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Asus P5W deluxe, E6600, X1900XT og en MIST600W, samme problem, ingen kontakt med skjermen. Har tatt ut batteri, flyttet rundt på minnebrikke, sjekket at alle kabler er tilkoblet.

6958410[/snapback]

Har stort sett det samme oppsettet selv, og hadde akkurat det samme problemet, selv om jeg fikk kontakt til slutt å innstallert XP på den, men enda sliter jeg med at den ikke vil boote hele tiden, det er litt random for å si det mildt! Eneste jeg kan tenke meg til er det er defekte hovedkort, evt om det hjelper og flashe bios, har ikke prøvd det enda selv, det blir prosjekt for morgendagen.

Lenke til kommentar

6958410[/snapback]

Har stort sett det samme oppsettet selv, og hadde akkurat det samme problemet, selv om jeg fikk kontakt til slutt å innstallert XP på den, men enda sliter jeg med at den ikke vil boote hele tiden, det er litt random for å si det mildt! Eneste jeg kan tenke meg til er det er defekte hovedkort, evt om det hjelper og flashe bios, har ikke prøvd det enda selv, det blir prosjekt for morgendagen.

6962547[/snapback]

Hva med strømforsyneren? Kan det være den som er gal?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...