Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny selvbygd PC - Svart skjerm under oppstart -LØST

Anbefalte innlegg

Hey

Bygde meg ny PC idag med følgende komponenter:

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI,

Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2

Gainward GeForce 7900GT 512MB

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2

Thermaltake Silent Purepower 460W

Under oppstart lyser HK etc og vifta på skjermkort fynker, men jeg får svart skjerm....har prøvd med annen skjerm, skjerm på annen PC etc og forskjellige kabler så er ikke noe galt med skjerm/kabler. Prøvd å boote med bare 1 ram og alt det der men fynker ikke det heller. Noen som har vært borti samme problem eller har peiling på hvordan jeg kan fikse, eller eventuelt om noe er defekt?

cheers

Endret av Skogis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste steg er å sjekke post coder mot manual! Mener å huske Asus bruker lydsignaler. Prøv å identifiser hvilken kode det er!

Prøv å koble vekk unødvendige USB komponenter, HDDs, CD rom osv, se om du kommer til Bios.

Reset bios opp til flere ganger med overnevnte komponenter koblet til og ikke, se etter forbedring.

Prøv med andre minnebrikker om du har tilgjengelig.

Prøv med annen PSU

Ofte minne/HK som ikke passer helt sammen.

Lenke til kommentar
Prøv å få lånt ett annet skjermkort å prøve med.

Er skjermen helt svart? Og blinker lyset på skjermen som om det ikke får signal? Om alle skjermer har sånt da.

Sjekket at har valgt rett inngang på skjermen om den har flere?

6850851[/snapback]

ja, skjermen får ikke signal og lyset blinker, prøver å få låne et skjermkort av en kompis jeg kan teste med

Lenke til kommentar

Flere som sliter med samme problemet ser jeg, satte opp ny pc i dag jeg også som ikke vil boote opp. Får ikke signal til skjermen selv om jeg har prøvd flere skjermkort, byttet på ram, sjekket alle kabler osv. Akkurat nå står jeg litt fast, aldri hatt dette problemet før på noen annet pc i hvertfall.

Lenke til kommentar
Flere som sliter med samme problemet ser jeg, satte opp ny pc i dag jeg også som ikke vil boote opp. Får ikke signal til skjermen selv om jeg har prøvd flere skjermkort, byttet på ram, sjekket alle kabler osv. Akkurat nå står jeg litt fast, aldri hatt dette problemet før på noen annet pc i hvertfall.

6851393[/snapback]

Hvilke komponenter bygde du PCn med?

Lenke til kommentar

6851393[/snapback]

6851476[/snapback]

Asus P5W DH Deluxe, Sapphire Radeon 1900XTX, Core 2 Duo E6600, Corsair Ram

Enkel løsning på mitt problem var bare å ta ut batteriet på hovedkortet ett par min og sette det inn igjen, thats it!

Lenke til kommentar

6851393[/snapback]

6851476[/snapback]

Asus P5W DH Deluxe, Sapphire Radeon 1900XTX, Core 2 Duo E6600, Corsair Ram

Enkel løsning på mitt problem var bare å ta ut batteriet på hovedkortet ett par min og sette det inn igjen, thats it!

6851857[/snapback]

Jeg sitter med samme problemet. Har p5w dh deluxe, e6400, geil minne, 7900gt.

Har testa annen ram, annet skjermkort, og alt det som er nevnt i denne tråden. Ingenting funker. Har sendt mail til komplett og vurderer å sende inn hovedkortet til rep.

Lenke til kommentar
hadde ikke komt som ei bombe om det var Asus feil. Alt jeg har kjøpt av asus tidligere har det kun vært problemer med

6854309[/snapback]

Er ikke enig med det. Jeg foretrekker asushovedkort om jeg kan velge. Menmen, jeg var egentlig ute etter om det generelt er asuskort som har dette problemet. Tidligere erfaringer og personlige meninger\inntrykk er ganske uvesentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...