Gå til innhold

Cpu gått ad undas? *LØST*


Hombleracer

Anbefalte innlegg

Har slitt i et halvt års tid med svært ustabil pc (939 3700+. 2gig ram, asrock/asus-oppsett). Kommer inn i XP kun når maskinen føler det er riktig (etter titalls fysiske omstarter via powerknapp). :realmad: Trodde først det kunne være asrock-kortet, prøvde asus-kort, men ingenting hjalp. prøvde med helt ny harddisk også. Dette medførte mighty frustrasjon og trigget meg til å gå tilbake til celeron-oppsettet mitt. :wallbash:

 

wow! :dribble: for en åpenbaring. alle komponentene ble flyttet fra 939-oppsettet, unntatt cpu selvsagt og pcie 7900gt GPU. Og nå går det dejligt. spørsmålet er, hvordan finne ut om cpu er defekt? :hmm: det var jo sånn fra start av. en kompis har 939-oppsett med samme cpu, kan vi teste den der uten at xp'en hans må reinstalleres? (cpu-swap) :scared: Og er det noen som har hatt liknende tilfeller?

 

jeg vurderer jo selvsagt å handle ny cpu, dvs jeg insisterer, for celeron er lim i lengden. har jeg fått et dårlig eksemplar av 3700+? refererer til tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=630265

 

Vennligst kom med innspill, ser på x2 4600 imens. :thumbup:

Endret av Hombleracer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

niks. får ikke testet den før til helga. men hva annet kan det være da? må man justere noe i bios eller? kan ikke skjønne noe annet. testet minnet, som jeg sitter og utnytter nå, så det er tipp-topp. GPU kan ikke gjøre noe galt i oppstart, ei heller psu. Så da står det mellom hk og cpu, og det skal mye til for at to hovedkort har nøyaktig samme leif? jepp, det var det jeg trodde. grattis med 500 btw. andre som kan bistå med erfaringer? eller er jeg den eneste som har hatt akkurat dette problemet? :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...