Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer me dualcore. ødelagt cpu eller hk?

Anbefalte innlegg

Kjøpte akkurat ny cpu , Amd 4600 x2 socket 939

Som er montert på et Msi k8n diamond hovedkort,byttet fra min gamle amd 3500 som var montert på samme kort.

Problemet er at windows stort sett bare finner 1 kjerne. men av og til finner windows 2 kjerner. Det kommer og går.

Hver gang jeg starter windows så finner han new hardware. og innstaller driveren t cpu på nytt. Svært plagsomt. OG det er fortsatt bare 1 cpu kjerne. Men av og til. Men sjelden,. Så er det pluteslig 2 kjerner. Og windows kan starte normalt.Men dessevere neste gang jeg skru på pcn er problemet det samme ijen,finner bare en kjerne.

I amd power monitor kommer det opp at (your system is equipped whit multicore processors,However support is not enabled in your os and/or bios.

Har reinstallert windows 2 gannger. Har innstallert AMD Dual-Core Optimizer drivere. Samt AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP x64. Har trykket ¨på load opptimazed deafult i bios. Og enda er problemet det samme.

I bios under oppstart står det vanligvis 2cpu,s men av og til ser jeg at det står 1 cpu,s.Men uansett om det står 1 ellar 2 cpu, s i oppstart er problemet det samme i win.

Hva er det som forsåker dette? er cpu ødelagt eller er det hovedkortet som er ødelagt? Noen andre som har samme erfaring med Msi K8n DImaond?

Kan også¨nevnes at jeg har nyeste bios versjon som er ver:1,9 til dette hovedkortet. Men den ble oppdatert mens den gamle cpuen endå satt i. FInner ikke ut av det og trenger virkelig litt hjelp.

Specs

Windows x64

4x512 mb ram

strømforsyning 580w

xfx geforce 7900 gt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...