Gå til innhold

Kjøpe bærbar eller oppgradere?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurdere å enten kjøpe meg en bærbar pc (Zepto Znote 6214W) eller oppgradere min stasjonære pc. Men jeg lurer på hva du vil anbefale? Burde jeg kjøpe en bærbar pc nå eller oppgradere min stasjonære? tenkte å kjøpe AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4GHz og AMD2 socket hovedkort. Men er det bedre å vente med å oppgradere til det kommer flerkjerne prosessorer (4-kjerne)? Når vil slike prosessorer komme til Norge? Og må man ha nytt hovedkort da eller passer flerkjerne prosessorer til AMD2 socket hovedkort? Hva vil prisen på slike prosessorer ligge på ca? Jeg bruker pcen mest til krevende spill og underholdning, pluss litt skolearbeid.

 

Mvh

 

Tarjei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet :)

 

Hele programvarebransjen er på vei over mot 64bit. Jeg ville ikke kjøpt den siste masseproduserte generasjonen med 32bit prosessorer om du skal ha den mer enn et par år.

 

Det er ganske få bruksområder der man per i dag har bruk for fire kjerner så jeg ville ikke ventet på det med mindre jeg hadde et spesielt bruksområe som har stor nytte av det.

 

AMD og intel kommer begge med 4-kjerners løsninger rundt juletider. I begge tilfeller er det snakk om to dobbeltkjerner som er koblet sammen på et vis. Løsninger med 4 kjerner på étt stykke silisium kommer neppe før mot slutten av 2007.

 

Fortell litt om bruksområder, krav og ønsker til maskina så kan vi sikkert guide deg til et kjøp som passer godt for akkurat deg. Si gjerne litt om prisområde og hva du har fra før av også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...