axboy Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 jeg er ut etter 2 18" bass element skal lage et system for partys og kunne trenge litt mer hjelp med hva jeg skal kjøpe bare håper at det ikke skal koste mer en 7000kr for alt Lenke til kommentar
Brukernavn_i_bruk Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 jeg er ut etter 2 18" bass element skal lage et system for partys og kunne trenge litt mer hjelp med hva jeg skal kjøpe bare håper at det ikke skal koste mer en 7000kr for alt 6849880[/snapback] Du kan lage en veldig god bass ut av veldig enkle og billige elementer, for en del år siden da jeg var 12 lagde jeg min første sub ut av 2X 8tommere for 400kr stykke fra biltema. Den var kansje ikke helt optimal i tanke på lyd kvalitet men fy fean alt fra black metal til den sterkeste syre technoen takla den som en drøm. Så.. jeg kan gå så langt og si at du ikke trenger det beste innen utstyr f.eks. biltema vil fungere veldig greit. (værtfall for ditt bruk) 2X 18 mener jeg er tull, de kan kun takle veldig lave frekrenser som fører til at du kan få "hull" i musikken, de er også "treige" som ikke er helt ideelt for party musikk. Skal du ha sub er 10 tommere tingen de takle høye og lave frekrenser og spille raskt som fean. www.dynabel.no (samme som eltek.no) er tingen om du skal ha god kvalitets sub. Du har kansje tenk og ha en forsterker? da kan jeg anbefale en Zap-pulse digital forsterker basert på helt ny teknologi. google.it Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Ikke rot med uttrykk som "rask" og "treig" på generell basis når det gjelder elementer. 30Hz er 30Hz uansett hvordan en snur og vender på det, det som teller er at en har en god forsterker som stopper og starter bevegelsen til elementet på en bastant og kontant måte. En kan til en viss grad generaliserer over hvilke størrelser som paser best til den enkelte aplikasjon, men det er ikek noe som er hogd i stein, da hadde en ikke hatt slike forum Var jeg trådstarter hadde jeg gått for ett element og en god forsterker. Bruktmarkedet har også mye rart å by på her. En PA amp og litt kreativ sjølbygging kan gi fine resultater Siden budsjettet er såpass lite og bruken er party og ikke HiFi så vil jeg tro dette passer best. http://lcaudio.dk/ lager knallfine forsterkere men prisene er ikek dimensjonert til det budsjettet der Les mer om priser og slikt her Endret 13. september 2006 av Jalla Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 eltek anbefales 6855479[/snapback] Enig, eltek er bra og billig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå