Gå til innhold

Trenger hjelp til Core 2 duo-oppsett.

Anbefalte innlegg

I dag kom lønninga, 14.000 blanke kroner.. og DET skal gå til PC! :!:

Fra gammelt av har jeg vært en stor tilhenger av PSdata.no, siden de har uslåelig kundeservice. Og jeg vil helst bestille fra en webshop. Her er oppsettet jeg har tenkt på:

RAM: Geil 1.0GB (2x512MB) DDR2 PC5300 667MHz Value BGA

CPU: Intel CPU Core 2 Duo E6400 2.13GHz S-775 1066MHz 2MB "Conroe" Boxed

VGA: Asus VGA-Card nVidia GF7900GT 256MB PCI-E 2xDVI HDTV Retail

Kabinett: Raidmax Ninja 918 Black

PSU: Thermaltake 560W PurePower Dual Fan Atx 12V Active PFC Ball Bearing Fan TempAuto

Hovedkort: Asus Mainboard S-775 i975X ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 1394 SATA Raid WLAN Retail

Harddisk: WD Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA II 3.5" 16MB

Hadde satt pris på om dere hadde sjekket oppsettet, og komentert det. F.eks. hva dere synes om komponentene, om jeg eventuelt burde handle fra en annen plass, hva jeg burde bytte ut og kompromisser jeg eventuelt kan gjøre. PCen skal i all hovedsak brukes til spilling.

Takk :love:

Endret av Crispo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TRENGER jeg mer RAM? Intensjonen min er ikke å bruke så mye jeg kan på PC.  :!:

Takk for tips så langt.

6851003[/snapback]

Synes det kom ganske klart fram i første post at du skulle bruke hele lønninga på pc.

Om du bestemmer deg for en pris så blir det kanskje enklere for oss å anbefale et oppsett :thumbup:

6851087[/snapback]

Ok, det ble litt feil formulert fra min side. Målet mitt er ikke å bruke så mye som mulig, men å få så mye som mulig for pengene. Selv om jeg skulle ønske at det ikke ble mer enn 10.000, så går jeg høyere som det er verd de ekstra kronene. :blush:

Lenke til kommentar
Kjøp heller vanlig x1900xt med 256mb ikke rx1900xt ellers ville jeg anbefalt x1900xt 512mb versonen, men holder du deg til 1280x1024/1440x900 eller lavere så har det egentli ikke så mye å si ...

6851881[/snapback]

Så det du sier er at jeg vil oppleve en drastisk nedgang i FPS om jeg velger bort 512MB-versjonen til fordel for den med 256MB? :dontgetit:

Endret av Crispo
Lenke til kommentar
Kjøp heller vanlig x1900xt med 256mb ikke rx1900xt ellers ville jeg anbefalt x1900xt 512mb versonen, men holder du deg til 1280x1024/1440x900 eller lavere så har det egentli ikke så mye å si ...

6851881[/snapback]

Kun et innspill fra egen erfaring, er det i det hele tatt mulig å bygge en PC billigere enn å kjøpe en ferdig ? Bakgrunnen til spørsmålet er følgende.

Jeg var innom Datakjeden i dag og snakket med eieren om dette. Han hadde ingen mulighet til å konkurrere med f.eks. Komplett, Norek etc. på ferdig bygget vare. Dette pga. kvantum selvsagt. Egentlig litt "gal" utvikling dette for ivrige selvbyggere. Er jeg på feil jorde nå eller

/L

Lenke til kommentar

6851881[/snapback]

Kun et innspill fra egen erfaring, er det i det hele tatt mulig å bygge en PC billigere enn å kjøpe en ferdig ? Bakgrunnen til spørsmålet er følgende.

Jeg var innom Datakjeden i dag og snakket med eieren om dette. Han hadde ingen mulighet til å konkurrere med f.eks. Komplett, Norek etc. på ferdig bygget vare. Dette pga. kvantum selvsagt. Egentlig litt "gal" utvikling dette for ivrige selvbyggere. Er jeg på feil jorde nå eller

/L

6852095[/snapback]

Vel, jeg synes ikke å bygge selv blir dyrere i alle fall. Og jeg er veldig for å kunne holde styr på komponentene selv. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe en av de PCene som blir annonsert med "256 MB skjermkort" f.eks. :p

Lenke til kommentar

6851881[/snapback]

/L

6852095[/snapback]

Vel, jeg synes ikke å bygge selv blir dyrere i alle fall. Og jeg er veldig for å kunne holde styr på komponentene selv. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe en av de PCene som blir annonsert med "256 MB skjermkort" f.eks. :p

6852167[/snapback]

enig! :cool:

Lenke til kommentar

Skal akkurat bygge et lignende oppsett selv.

Jeg velger sparevarianten

CPU E6400 - Den kan trolig overklokkes brukbart (vet ikke om du skal overklokke da)

Det hovedkortet du har valgt går ikke aller høyest i FSB, så å gå ned til E6300 er ikke så gunstig.

Ellers har jeg valgt Powercolour X1900gt fra Komplett, til kr 1600,-. I endel spill yter det på linje med eller bedre enn 7900GT, men det blir endel varmere og kan ikke overklokkes noe særlig.

Pengene du sparer kan du bruke på mer diskplass? Du kan kjøpe to like disker og kjøre raid 0, det gir bedre hastighet. Men risikoen for harddiskcrash øker med antall disker.

Lenke til kommentar
Har du eventuelt noen alternativer til hovedkort da? Er ikke sånn at jeg har bestemt meg for hovedkort, for jeg har rett og slett ikke peiling på hvilket som er et godt kjøp.  :(

Takk for respons.

6853446[/snapback]

Asus P5B DLX.

Desidert det hovedkortet som klokker generelt best av de som til nå er kommet til Core 2 Duo. Bare du husker å flashe bios. Det er heller ikke rapportert noe med problemer med det. I allefall ikke i forhold til Asus p5w. Det kjører også Intel's nyeste brikkesett (Intel P965 Express / Intel ICH8R).

Får dette kortet forhåpentligvis i dag :thumbup:

Edit: ord delings feil :innocent:

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...