exin89 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Noen som vet om det er mulig å finne wlan passordet på mitt trådløse nettverk, så jeg kan få kobla til Laptopen? Folk har rota bort lappen hvor det står, så hadde vert fint om noen viste hvordan jeg finner det. Lenke til kommentar
Booz Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Er enklest og resette routeren... Det er vel ikke naboen sitt nett du skal innpå? Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Enkleste måte: Koble deg til ruterene med kabel og skriv inn nytt passord. Litt mer avansert: Koble deg til ruteren og last ned filen med innstillingene (om mulig) og les passordet ut fra denne fila. Lenke til kommentar
aslelid Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Du har vel andre pcer på internett også regner jeg med som er kobla til routeren, har du adminpassord til routeren så er det jo bare å gå inn i den å se passordet, om ikke så kan du resette routeren. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Litt mer avansert: Koble deg til ruteren og last ned filen med innstillingene (om mulig) og les passordet ut fra denne fila. 6849783[/snapback] Om dette er mulig ville dette vært utrolig ELENDIG sikkerhet. Enkleste måten er nok som flere her sier å logge deg på web grensesnittet og endre krypteringsnøkkelen. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Hva skal jeg gjøre når jeg ikke får koblet meg til rooteren fordi jeg må ha passord og bruker for å koble til denne. Har en annen maskin koblet til, er det mulig å finne dette på denne en plass? Der jeg skriver passord står det bare "stjerner" for tegna i passordet, men det må jo ligge en plass, (sikkert kryptert) men mulig å komme rundt. Lenke til kommentar
Booz Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hva slags router er det? Prøv med login admin og passord admin eller 1234. Har du skiftet passord selv når du satt opp routeren? Vis ikke er det default passord som ligger inne.. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Litt mer avansert: Koble deg til ruteren og last ned filen med innstillingene (om mulig) og les passordet ut fra denne fila. 6849783[/snapback] Om dette er mulig ville dette vært utrolig ELENDIG sikkerhet. Enkleste måten er nok som flere her sier å logge deg på web grensesnittet og endre krypteringsnøkkelen. 6849960[/snapback] Dette er fullt mulig med 3com-routerne :!: Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Som en annen nevnte er eneste mulighet å resette router til fabrikk-innstilling (en knapp på router - som oftest så liten at du må bruke kulepenn for å trykke på den). Deretter må du konfigurere alt på nytt og sette nytt passord. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Ja har fått fikset det nå, ringte en kamerat og han forklarte meg på telefon hvor jeg kunne finne passordet, en eller annen plass i windows. Rota i regedit og windows mappa for å finne det Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Ja har fått fikset det nå, ringte en kamerat og han forklarte meg på telefon hvor jeg kunne finne passordet, en eller annen plass i windows. Rota i regedit og windows mappa for å finne det 6852578[/snapback] Fant du krypteringsnøkkelen liggende ukryptert i registeret? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Ja har fått fikset det nå, ringte en kamerat og han forklarte meg på telefon hvor jeg kunne finne passordet, en eller annen plass i windows. Rota i regedit og windows mappa for å finne det 6852578[/snapback] Fant du krypteringsnøkkelen liggende ukryptert i registeret? 6854861[/snapback] Den skal ligge på maskinen, men "Windows Cryptographic Services" eller noe slikt skal sørge for at den blir lagret kryptert Forstår ikke hvordan du fant den ukryptert Endret 13. september 2006 av Vigilant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå