Gå til innhold

SATA og Bluescreen

lillemeg666

Anbefalte innlegg

Hei, har følgende problem:

Har kjøpt ny sata disk fra Samsung (HD401LJ). Med nyinnkjøpt XP, så kommer den til første delen av installasjonen, og går så over i bluescreen med meldingen unmountable_boot_volume. Jeg fant info om det forskjellige plasser på nettet, og gjengangeren var at bios må oppgraderes, og jeg må trykke F6 under installeringen for å installere drivere til SATA disk. Jeg har oppgradert bios, og jeg har også kjørt en diskett med driverfiler til disken under installasjon. Alt dette uten resultat. Jeg har også kjøpt og kjørt Data Recovery, for at

disken skal bli oppdaget. Disken ser jeg fra Windows og fra data recovery, men den sees ikke fra bios. Nå vet jeg ikke hvorvidt en SATA disk skal sees i vinduet for secondary master, slave osv, eller om de sees en annen plass i bios? Jeg har i tillegg prøvd mot min opprinnelige IDE disk, med samme resultat. Det går fint å koble tilbake til gamle diskken og starte XP på gamlemåten.. Jumperen på hovedkortet er satt i riktig stilling..Noen som har noen gode forslag jeg ikke har prøvd enda? Hovedkortet er Asus A7N8XDeluxe. Takknemlig for all hjelp jeg kan få :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...