Bjoernstad Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hallo! Har en Fujitsu Siemens W19-1 lcd flatskjerm. Oppløsningen er oppgitt til å skal være 1440 x 900. Jeg finner ikke denne oppløsningen! Eneste oppløsning jeg kan kjøre som er tilnærmet bra bilde, er 1200 x 900. Det popper av og til opp en melding fra skjermen som sier: "For best image, change resolution to 1440x900" Hva har jeg prøvd: - Oppdatert skjerm drivere. Vel, dette er en Plug&Play skjerm, så det hjalp ikke - Oppdatert skjermkort drivere. - Prøvde et program hvor jeg kunne sette antall pixels på oppløsningen manuelt. Bildet ble bare fordreid. - Testet skjerm på to andre pc`er - Re-installert Windows XP Skjermen fungerte utmerket noen måneder, før den plutselig endret oppløsning. Any ideas!? Lenke til kommentar
jonny Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Selv har jeg gode erfaringer med PowerStrip. Der kan du definere dine egne oppløsnnger, men det krever støtte for dette i skjermkortdriveren. Fungerer greit på mitt oppsett med ATI Catalyst 6.8. Tips til de med stor skjerm (24", 30") og ikke fullt så rått skjermkort som man kunne ønske seg: legg inn 1:4 oppløsning (1 oppløsningspiksel = 4 virkelige piksler), så får du et bilde uten scaling-støy. F.eks. for 24": 1920x1200 -> 960x600. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Nå er bilde en får med 1/4 oppløsning med så dårlig oppløsning at jeg syntes det ikke var brukenes i lengden når jeg måtte bruke det på min skjerm en stund. Hver pixel blir 4 ganger så stor og alt blir veldig stort. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Nå er bilde en får med 1/4 oppløsning med så dårlig oppløsning at jeg syntes det ikke var brukenes i lengden når jeg måtte bruke det på min skjerm en stund. Hver pixel blir 4 ganger så stor og alt blir veldig stort. 6860593[/snapback] Ja, jeg har kun brukt det til enkelte spill, for å øke fps. Litt av problemet er også at det er få eller ingen 16:10-oppløsninger under 1280x800 med standard skjermkortdrivere, og med et billig skjermkort kan dette bli litt for mye. Til desktop-bruk er det ikke noe annet enn native-oppløsning som duger, men til slik bruk klarer vel de fleste skjermkort seg bra også (i allefall opp til 1920x1200). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå