Gå til innhold

et litt tvilsomt jobb intrevju

Admiral1

Anbefalte innlegg

kulle egentlig skrive dette igår, men servern var full ellns... mennemen:

Hei, etter middag i dag søkte jeg på en jobb som telefon selger ( fikk litt lyst etter jeg leste på «hvilken jobb har du « ellns topicen) anyways, kl var vel rundt 6-7. i stilligsn annonsen mener jeg det stod 80 kr i timen pluss 5 kr per salg (finner ikke dette nå men). Kl 21.45 blir jeg ringt opp av et oslo nr... dette er et sammendrag :

blablabla litt ut i samtalen:

[ukjent navn, fikk ikke med meg det] ja, her tilbyr vi EN stilling som selger, vi har EN stilling åpen for salg til tidligere kunder.

[meg]ok, hva av opplæring må jeg ha?

[ukjent navn, fikk ikke med meg det] jeg har EN ledig plass på et kurs nå på onsdag

[meg]naaaaah, de dagene tror jeg ikke passer

[ukjent navn, fikk ikke med meg det]........ VENT, nei her har vi vist EN ledig plass på kurset som går på mandag.

[meg] hmm,ok, hva binder jeg meg til nå da?

[ukjent navn, fikk ikke med meg det] neeei, det er ett to dagers kurs pluss to uker læringsperiode.

[meg]hmm, dette høres interesangt ut, hva er lønningen?

[ukjent navn, fikk ikke med meg det] det er ingen fast løning men du får 15% av det du selger, kan nevne at de som jobber her tjener rundt 150 i timen.

[meg] jaok, ...............leste at det var 80 kr i timen og 5kr per salg

[ukjent navn, fikk ikke med meg det]nei, hvor leste du det?!?!?! (hører raske og mange tasteklikk)

[ukjent navn, fikk ikke med meg det] jeg sender deg en sms med videre info om kurset og hvor du skal møte opp........

[meg].................. ok

[ukjent navn, fikk ikke med meg det] Da gleder jeg meg skikkelig til å treffe deg [meg]!!!

[meg].... ok

samtale slutt

er det bare meg eller virker dette firmet litt ........... rart? Hvem vil ha en 16 åring til å selge ting?

Tenkte jeg skulle møte opp å få med meg kurset og se ossen det var der, kanskje ta jobben.

Mvh disco808

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette er InterMedia? Vært på kurs der selv og sånt.. Var på andre kursdag da jeg fant ut at dette ikke var noe for meg. Produktet er vanskelig å selge og du skal være rimelig dyktig for å få solgt noe, du ringer rundt i hele landet og spør om de vil sette inn en annonse på hjemmesiden www.rubrikk.no tror jeg det var og de blir sure eller så skjønner du ikke dialekten dems. Men hvis du er flink til å snakke for deg, regner med en ganske tøff start og skjønner mange dialekter. Go ahead!

Lenke til kommentar
Tror dette er InterMedia? Vært på kurs der selv og sånt.. Var på andre kursdag da jeg fant ut at dette ikke var noe for meg. Produktet er vanskelig å selge og du skal være rimelig dyktig for å få solgt noe, du ringer rundt i hele landet og spør om de vil sette inn en annonse på hjemmesiden www.rubrikk.no tror jeg det var og de blir sure eller så skjønner du ikke dialekten dems. Men hvis du er flink til å snakke for deg, regner med en ganske tøff start og skjønner mange dialekter. Go ahead!

6852173[/snapback]

www.rubrikk.no ja,,, det er de greiene:P nja, tror jeg tar kurset og spør om atest på det , og prøver å jobbe der, men hvs alt går til helvete så gidder jeg ikke

Lenke til kommentar

Mange små selskaper som driver med telefonsalg er skikkelig hustle buisness.

Jeg jobba ett sted som vi blei tett pusha på å få solgt ting, og vi fikk helt greit betalt, men plutselig så fikk vi ikke lønning, gutta mente de var konk og at det ikke var penger nok til lønning. Fikk LO på saken, og da fikk jeg spenna :wee: ... Måtte forøvrig dra fra jobb tidlig en gang, fordi b-gjengen skulle komme å ''snakke'' med sjefen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...