Insvims Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har kjøpt en ny PC, og et lydkort jeg skal sette inn. Hvordan går jeg fram for å deaktivere det integrerte ("on-board") lydkortet? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Jeg har ikke deaktivert mitt på andre måter enn at jeg har satt PCI-kortet som standard lydkort. Det fungerer som fot i hose (integrert nForce2 og TerraTec Aureon 5.1). Det er faktisk litt praktisk å ha flere lydkort i PC'en. Da kan man la ett program kjøre på det ene, og et annet program på det andre og dermed få to forskjellige utganger på PC'en. Endret 12. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 det deaktiveres i bios Lenke til kommentar
Insvims Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har ikke deaktivert mitt på andre måter enn at jeg har satt PCI-kortet som standard lydkort. Det fungerer som fot i hose (integrert nForce2 og TerraTec Aureon 5.1).Det er faktisk litt praktisk å ha flere lydkort i PC'en. Da kan man la ett program kjøre på det ene, og et annet program på det andre og dermed få to forskjellige utganger på PC'en. 6849606[/snapback] Ah, jeg trodde man MÅTTE deaktivere det som satt der fra før. Husker du hvor man går inn for å sette PCI som standard? Lenke til kommentar
Insvims Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 det deaktiveres i bios 6849624[/snapback] Takk, men kunne gjerne trengt litt bedre beskrivelse, for "bios" sier meg lite. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Husker du hvor man går inn for å sette PCI som standard? 6849667[/snapback] Kontrollpanel -> Lyd og multimedia -> Audio -> Foretrukket enhet (både inn og ut). Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Når maskinen poster dvs rett etter du har trykt på power knappen kommer det opp et bilde som sier "Enter bios press" f.eks DEL eller lignende. Gjør det, bla frem til noe ala Integrated peripherals, finn onboard audio og deaktiver den, save og exit bios. Om du ikke skjønner, så er det enklere om du ser i bruksanvisningen til hovedkortet eller oppgir hvilket hovedkort du har. Se på Integrated peripherals. Sound.... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Kan vel være en Ide å avinnstallere drivere til det integrerte og? Det tar jo en del CPU tid. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Noen som vet om det er mulig å bruke to lydkort samtidig? Eventuelt hvordan gjør jeg det? For jeg har kjøpt et ekstra lydkort itillegg til det integrerte. Jeg har koblet lydutgangene i frontpanelet til det integrerte. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) For å velge lydkort i WinAmp/MediaMonkey: Options -> Preferences -> Output -> Direct Sound Output -> Configure -> [velg lydkort i den drop-down-boksen] -> OK -> Start WinAmp på nytt I Windows Media Player (9): Tools -> Options -> Devices -> Speakers -> Properties -> [velg lydkort i drop-down-boksen] -> OK -> Start WMP på nytt Endret 12. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 For å velge lydkort i WinAmp/MediaMonkey: Options -> Preferences -> Output -> Direct Sound Output -> Configure -> [velg lydkort i den drop-down-boksen] -> OK -> Start WinAmp på nytt I Windows Media Player (9): Tools -> Options -> Devices -> Speakers -> Properties -> [velg lydkort i drop-down-boksen] -> OK -> Start WMP på nytt 6851437[/snapback] Du er en gluping du endrebjorsvik Lenke til kommentar
Insvims Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Kan vel være en Ide å avinnstallere drivere til det integrerte og?Det tar jo en del CPU tid. 6850196[/snapback] Takk så langt for alle svarene. Nå har jeg deaktivert det integrerte lydkortet i BIOS (ja, jeg fikk det til!). Og jeg har installert det nye lydkortet med hell. Men du nevner at jeg også bør avinstallere driverne til det integrerte kortet. Vil det si å gå inn på enhetsbehandling og finne fram til driverne, og avinstallere dem der? Eller er det noe annet du tenkte på? Jeg kan ikke så mye om det som skjer inni maskinen, så er takknemlig for svar på dette også. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå