Gå til innhold

Deaktivere integrert lydkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke deaktivert mitt på andre måter enn at jeg har satt PCI-kortet som standard lydkort. Det fungerer som fot i hose (integrert nForce2 og TerraTec Aureon 5.1).

Det er faktisk litt praktisk å ha flere lydkort i PC'en. Da kan man la ett program kjøre på det ene, og et annet program på det andre og dermed få to forskjellige utganger på PC'en.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Jeg har ikke deaktivert mitt på andre måter enn at jeg har satt PCI-kortet som standard lydkort. Det fungerer som fot i hose (integrert nForce2 og TerraTec Aureon 5.1).

Det er faktisk litt praktisk å ha flere lydkort i PC'en. Da kan man la ett program kjøre på det ene, og et annet program på det andre og dermed få to forskjellige utganger på PC'en.

6849606[/snapback]

Ah, jeg trodde man MÅTTE deaktivere det som satt der fra før. Husker du hvor man går inn for å sette PCI som standard?

Lenke til kommentar

Når maskinen poster dvs rett etter du har trykt på power knappen kommer det opp et bilde som sier "Enter bios press" f.eks DEL eller lignende. Gjør det, bla frem til noe ala Integrated peripherals, finn onboard audio og deaktiver den, save og exit bios.

Om du ikke skjønner, så er det enklere om du ser i bruksanvisningen til hovedkortet eller oppgir hvilket hovedkort du har. Se på Integrated peripherals. Sound....

Lenke til kommentar

For å velge lydkort i WinAmp/MediaMonkey: Options -> Preferences -> Output -> Direct Sound Output -> Configure -> [velg lydkort i den drop-down-boksen] -> OK -> Start WinAmp på nytt

I Windows Media Player (9): Tools -> Options -> Devices -> Speakers -> Properties -> [velg lydkort i drop-down-boksen] -> OK -> Start WMP på nytt

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
For å velge lydkort i WinAmp/MediaMonkey: Options -> Preferences -> Output -> Direct Sound Output -> Configure -> [velg lydkort i den drop-down-boksen] -> OK -> Start WinAmp på nytt

I Windows Media Player (9): Tools -> Options -> Devices -> Speakers -> Properties -> [velg lydkort i drop-down-boksen] -> OK -> Start WMP på nytt

6851437[/snapback]

Du er en gluping du endrebjorsvik :cool:

Lenke til kommentar
Kan vel være en Ide å avinnstallere drivere til det integrerte og?

Det tar jo en del CPU tid.

6850196[/snapback]

Takk så langt for alle svarene. Nå har jeg deaktivert det integrerte lydkortet i BIOS (ja, jeg fikk det til!). Og jeg har installert det nye lydkortet med hell.

Men du nevner at jeg også bør avinstallere driverne til det integrerte kortet. Vil det si å gå inn på enhetsbehandling og finne fram til driverne, og avinstallere dem der? Eller er det noe annet du tenkte på? Jeg kan ikke så mye om det som skjer inni maskinen, så er takknemlig for svar på dette også. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...