skyhawk Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hei, du skal ha en stor takk hvis du gidder å lese dette... OK, det første startet med at maskinen begynte å oppføre seg litt merkelig. Fikk en god del blåskjermer av forskjellige slag, og Firefox krasjet veldig ofte, fikk masse feilmeldiger. Var vel oppe i rundt 10 blåskjermer i løpet av 3-4 dager. Ikke bare det, men filene som jeg hadde, som installasjonsfilene til Winrar, 3DMark osv fikk jeg heller ikke langt inn, fikk bare beskjeder om at filene var skada og hadde CRC feil på seg. Synes dette var ganske merkelig, men så bestemte jeg meg for å legge inn Windows på nytt. Jeg hadde to partisjoner, en Windows og en Data partisjon. På Data partisjonen hadde jeg alle filer som bilder, musikk, spill, programmer, drivere osv... Etter da å ha fått enda en feilmelding restarta jeg maskinen, og boota opp fra Windows-CDen. Etter å ha fått opp innstallasjonprogrammet får jeg velge hvilken partisjon/harddisk jeg vil legge inn Windows på, om jeg fil formatere osv.. Men, der står det bare "194GB upartisjonert disk". Skjønte ingenting, for jeg hadde to partisjoner. Jeg restarta maskinen og den ville ikke boote opp fra harddisken heller, fikk bare melding om "INSERT BOOT DISK". Prøvde også å koble opp harddisken på en annen maskin, men den fant ikke engang harddisken i Windows. Greit, nå skjønte jeg alt det jeg hadde brukt 3 år på å lagre, som musikk, bilder osv var borte for alltid. Tenkte at det var harddisken det var noe galt med. Men jeg prøvde å legge inn Windows på den, noe som gikk forsovet greit. Når jeg kom inn i Windows begynner blåskjermene og feilmeldingene igjen, og etter 2-3 installasjoner med Windows gir jeg forgitt med harddisken. Så kommer jeg på at jeg har en splitter ny 160GB SATA2 disk liggende, som jeg bruker istedet. Den virker fint og jeg legger inn Windows uten problemer. Begynner å laste ned programmer, og diverse, og legger inn programmer... Ingen problemer. Men så skal jeg legge inn Norton Systemworks (2006), og installasjonen ble ikke velykket av en eller annen grunn, og får beskjed om å starte maskinen på nytt før jeg legger det inn på nytt, greit nok gjorde det da. Men når den booter på nytt får jeg melding om at CHKDISK ikke eksisterer lenger og 2sek etter får jeg blåskjerm. Windows vil ikke starte mer, Safe mode hjelper like lite. Så booter jeg opp fra CDen igjen for å legge inn Windows på nytt, igjen... Men da skjer det faen meg igjen, men denne gangen står det at jeg bare hadde en stor partisjon på 152GB. Jeg hadde jo to partisjoner på denne også. Ikke får jeg boota opp fra denne harddisken, og ikke får jeg lagt inn Windows på nytt uten å formatere den først. Har også prøvd å koble til denne disken som en slave med Windows på en annen harddisk, men den finner den ikke. Disken står under Enhetsbehandling, men den kommer ikke opp i Min datamaskin. Noen som vet hva dette kan være? Etter 8 år med data har jeg ALDRI opplevd noe slikt, og jeg har søren meg vurdert å selge hele dritten og få meg en annen hobby. Kan PCen ha en forbannelse over seg? Lenke til kommentar
P__i__N Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Du bør nok få deg en annen hobby... Dn maskina dr hørtes sjuk ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå