Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, vil ikke på :(

Anbefalte innlegg

tror dere all hardware er død? Hvis det er det kan det bli en stund til jeg kjøper pc  :no:

er fattig nå :/

EDIT: Er det "lov" å si til netbutikken at jeg har jumpstarta PSU eller får jeg ikke garanti da?

6861534[/snapback]

Hva de ikke vet har de ikke vondt av...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Send PSU'en til nettbutikken. Det er nok en feil på den, og ikke en feil du har gjort.

6858311[/snapback]

Det er jo hans feil at PSUen er ødelagt når han har montert hovedkortet uten distansestykker og kortsluttet PSUen??

6860413[/snapback]

Oi, trodde han hadde koblet til med avstandstykker. My mistake.

Da kan du isåfall ikke forvente å få noe :)

Lenke til kommentar
tror dere all hardware er død? Hvis det er det kan det bli en stund til jeg kjøper pc  :no:

er fattig nå :/

EDIT: Er det "lov" å si til netbutikken at jeg har jumpstarta PSU eller får jeg ikke garanti da?

6861534[/snapback]

Jeg har selv opplevd det som har skjedd meg, jeg bygde en pc, starta opp, det sa *plopp* og så lukta det svidd og alt var dødt, selv om det gikk strøm gjennom hovedkortet. Da var det bare å sette seg ned å feilsøke og eliminere komponentene. Det viste seg at bare hovedkortet og psu var gåen, resten var i orden (heldigvis).

Jeg råder deg til å sette deg ned og gjøre litt feilsøking, om du har en annen maskin du kan teste komponentene i er jo det ypperlig. Og snakker vi om tilbakesending til nettbutikk må du bare være litt frekk og utelate det som har skjedd, bare si at den var dead on arrival :D

Jeg har gjort det noen ganger og som regel får jeg penga eller ny hw tilbake. Det er lov å prøve seg vettu :thumbup:

Endret av sch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...