-urrang- Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har nettopp bygget min første pc men den vil ikke på, hverken strømforsyningens vifter eller noen av kabinettviftene starter. Det første jeg la merke til når jeg skulle montere strømforsyningen var at det luktet litt svidd av den (mulig det bare er lukten av ny elektronikk). Ellers vet jeg at jeg har stor nok strømforsyning (550W). HJELP! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Har du trykt på knappen bak på strømforsyningen? Ny elektronikk kan lukte litt, men ikke så altfor mye. Jeg anbefaler jordet stikkontakt. Endret 12. september 2006 av chills Lenke til kommentar
-urrang- Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 jepp har trykt på knappen bak og har jordet stikkkontakt. Første gangen jeg startet strømforsyningen kom det en merkelig lyd fra den, siden det har den ikke startet Lenke til kommentar
-urrang- Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 *bump* ingen som vet noe ? Trenger virkelig hjelp! Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Beskriv denne "Merkelige" lyden. Et smell, gnist eller hva som helst. Og vite at det kom en "merkelig" lyd sier oss ikke mye. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 *bare for å sjekke* Har du husket distansestykker mellom hovedkort og bakplaten i kabinettet? HAr du prøvd å jumpstarte PSUen? Lenke til kommentar
-urrang- Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Den lyden hørtes ut som en gnist ja, mener jeg så noe som minnet om et blått lys inne i psu´n men det kan ha vært jeg som så syner Ok, hva er distansestykke mellom hk og bakplate? Og hvordan jumpstarter jeg PSUen? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Du skal ha noen distansestykker mellom hovedkortet og den platen som hovedkortet er skrudd fast i. Hvis ikke så blir hovedkortet kortsluttet i bakplaten og du ødelegger maskinen. Er veldig mange som glemmer dette og da ender det desverre ofte med død hw Jumpstarte PSU gjør du ved å koble den fra hovedkortet og så kortslutter du den grønne ledningen med en av de sorte. Bruk feks en binders. Så får du sjekket om PSUen fungerer ivertfall. Endret 13. september 2006 av aspstein Lenke til kommentar
Caze Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Her ser du bilde (litt dårlig men) av spacere montert i kabinettet. Hovedkortet må skrus fast i disse og IKKE rett i kabinettet! Endret 13. september 2006 av Caze Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Hvis du tror det er PSU som er ødelagt, kan du prøveå jump starte den ved å kortslutte den grønne ledningen på 20/24-pin kontakten men hvilken som helst av de svarte. Dette gjør du med en binders og 20- eller 24-pin'en din. Bøy ut binderssen, stikk den ene enden der den grønne ledningen på 20/24-pin kontakten, og den andre stikker du i hvilken som helst av de sorte der de stikker opp! Trekk ut alle ledning fra PSU inne i PC'n slik at PSU står alene (ikke trekk ut strømledningen da!), men ha gjerne en kabinettvifte e.l lignende stående i, for å se om den virker Endret 13. september 2006 av Ungoliant Lenke til kommentar
-urrang- Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) hm, jeg har nå montert hovedkortet med distansestykke men det går fremdeles ikke på, risikerer jeg at all hardware er død da eller bare hk? skal jumpstarte psu nå! EDIT: Har prøvd å jumpstarte psu nå, den vil ikke på. Altså, når PSUen aldri har gått på har jeg vell rett til å returnere den å få ny? Endret 13. september 2006 av -urrang- Lenke til kommentar
just_me Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 pc'n min ville heller ikke starte, det var en av "avstans" skruene som ikke ver skrud helt til, hk hadde da en liten "bøy/bue" når jeg hadde tatt ut hk og skud "skruen" helt "ned" så funka alt Lenke til kommentar
-urrang- Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 har nettopp skrudd inn avstandsskruer og alle sitter bra Tror nesten jeg må spytte inn en 1000lapp på ny psu jeg, bare ikke all hardware er død Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Send PSU'en til nettbutikken. Det er nok en feil på den, og ikke en feil du har gjort. Lenke til kommentar
-urrang- Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 ok, men tror dere all hardware er død i og med at jeg ikke har montert avstansskruer før i dag? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 koblet panel ledningene rett? xD prøv å sett POWER SW på forskjellige steder.. Lenke til kommentar
-urrang- Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 joda kan jo prøve ^^ Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Jeg opplevde noe lignende da jeg bygget en pc for en stund siden. Det viste seg at det var hovedkort som hadde kortslutta, og fikk det aldri til å funke igjen! jeg trodde også at det var psu som hadde gått, men prøvde den på en annen pc og da funket den. Har du noen mulighet for å prøve psu på en annen pc? Bare for å være sikker på at det ikke er hovedkortet som har gått lykke til Edit: Leste litt dårlig på postene. Du har prøvd å jumpstarte, det så jeg ikke.. Endret 13. september 2006 av [dR]MiljO Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Send PSU'en til nettbutikken. Det er nok en feil på den, og ikke en feil du har gjort. 6858311[/snapback] Det er jo hans feil at PSUen er ødelagt når han har montert hovedkortet uten distansestykker og kortsluttet PSUen?? Lenke til kommentar
-urrang- Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) tror dere all hardware er død? Hvis det er det kan det bli en stund til jeg kjøper pc er fattig nå :/ EDIT: Er det "lov" å si til netbutikken at jeg har jumpstarta PSU eller får jeg ikke garanti da? Endret 14. september 2006 av -urrang- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå