Harvester Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvis noen av dere har lest både Da Vinci Koden og Engler og Demoner av Dan Brown, syns dere å at Engler og Demoner er bedre enn Da Vinci Koden? Jeg synes ihvertfall den er det, for alt går så fort og ting skjer absolutt hele tiden. Er det bare jeg som syns dette? Jeg mener for all del ikke at Da Vinci Koden er dårlig, men at Engler og Demoner er hakket bedre. Jeg har selv vært i Roma og besøkt mange av de stedene i Engler og Demoner, og jeg må si at jeg skjønner ikke hvor han har fått alle ideene sine fra, f.eks at den engelen i taket i Santa Maria del Popolo peker mot neste kirke o.l... Dette kommer jo fra hans eget hode (regner jeg med ) Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Hvis noen av dere har lest både Da Vinci Koden og Engler og Demoner av Dan Brown, syns dere å at Engler og Demoner er bedre enn Da Vinci Koden? Jeg synes ihvertfall den er det, for alt går så fort og ting skjer absolutt hele tiden. Er det bare jeg som syns dette? Jeg mener for all del ikke at Da Vinci Koden er dårlig, men at Engler og Demoner er hakket bedre.Jeg har selv vært i Roma og besøkt mange av de stedene i Engler og Demoner, og jeg må si at jeg skjønner ikke hvor han har fått alle ideene sine fra, f.eks at den engelen i taket i Santa Maria del Popolo peker mot neste kirke o.l... Dette kommer jo fra hans eget hode (regner jeg med ) 7333899[/snapback] Nå er det en stund siden jeg leste bøkene, og jeg leste Da Vinci-koden på norsk og Engler og Demoner på engelsk, men jeg mener å huske at sistnevnte var best ja. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Må redde tråden min. Hva er det folket leser på nå da? Selv holder jeg på med The Dark Tower - Drawing of the Three. Flott bok. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Akkuratt ferdig med Narsiss og Gulmunn av Herman Hesse, og skal starte på første bok i Dark Tower serien. Også må jeg få lest resten av Hesse sine bøker også, blir en travel jul. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Nettop lest Jo Nesbø Stemmer fra Balkan/Espen Søbye - Atten dager i mai Veldig god bok, begge forfattere gir interessante perspektiver på Balkan krigene og NATOs inngripen i 1999. Anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Holder på med The Waste Lands, bok tre i The Dark Tower-serien. Spennende. Liker denne serien utrolig godt så langt. Har resten av serien liggende, gleder meg til å ta fatt på dem Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hvis noen av dere har lest både Da Vinci Koden og Engler og Demoner av Dan Brown, syns dere å at Engler og Demoner er bedre enn Da Vinci Koden? Jeg synes ihvertfall den er det, for alt går så fort og ting skjer absolutt hele tiden. Er det bare jeg som syns dette? *Inneholder (nesten) spoilers fra Engler og Demoner* Har lest Da Vinci-koden to ganger (en gang på engelsk, en gang på norsk) og Engler og demoner en gang på norsk. Fikk også høre av en bekjent at Engler og demoner visstnok var bedre, men det er jeg ikke helt enig i. Slutten og hele komplottet i Engler og demoner blir for søkt - Da Vinci-koden er mer gjennomført sånn sett. Da Vinci-koden har også et vanvittig mye mer spennende mysterium og en mer tilfredsstillende slutt, igjen. Jeg synes også bøkene inneholdt veldig mange likheter, men det kan jeg nesten ikke klage inn Engler og demoner for. Lenke til kommentar
scythe Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har lest mesteparten av den selfølgelig . Problemet var å finne en karakter fra en annen bok jeg kunne sammenligne for eksempel hovedpersonen Winston Smith med. 7330164[/snapback] Nei nei nei, nå jeg håper du tuller! Karkakteren var enkel å finne, han var en arrogant person med masse tilfredsstillende mål i livet. MvH Scythe Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Misforstod du meg? Jeg trengte en karakter fra en ANNEN bok jeg kunne sammenligne Winston Smith med. Skjønte ikke helt innlegget ditt. Uansett er det en god stund siden jeg leverte Lenke til kommentar
@ir Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Nettop ferdig med Digital Fortress, enda en god bok av Dan Brown. Spekulerer på om jeg legger Digital fortress over Da Vinci koden på 'beste bok-listen'. Har nå begynt på Harry Potter 5, bare for å gjenoppfriske minnene mine litt. Harry Potter-serien er vel en serie jeg aldri blir lei av. Endret 18. desember 2006 av Atir_ Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvilke litterære verker fikk folket til jul da? Selv fikk jeg fire første bøkene i Dark Tower serien i snexen boks, første boken i Song of Ice and Fire serien, Sirkusdirektørens datter av Jostein Gaardner og generalen i sin labyrint av Gabriel Garcia Marquez. Gleder meg! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg fikk Solstads siste. Gleder meg til å begynne på den! Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Fikk Anubis av B. Andreas Bull-Hansen, oppfølgeren til Lushons Plater. Gleder meg til å begynne på den, da Lushons Plater var en knallbok. Så fikk jeg en bok kalt Essensielt, hvor man får en liten innføring i de største klassikerne innenfor film og litteratur, absolutt spennende;) Lenke til kommentar
irio Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Er nettop ferdig med Anansi Boys og American Gods av Neil Gaiman, de var helt fantastiske og jeg anbefaler dem på det sterkeste. Var å kjøpte Fight Club av Chuck Palahniuk i dag, gleder meg til å begynne på den. Er det noen her som har lest den? Lenke til kommentar
akan Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Har begynt å lese Kafka på stranden av Haruki Murakami som virker som en veldig lovende bok ^^ Lenke til kommentar
Imho Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Fikk "Lord of the Flies" eller "Fluenes herre". Fikk også "Hvorfor faller ikke skyene ned", og "BANG!", de to sistnevnte er naturvitenskap. Flotte bøker alle tre Anbefalles. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Nettop ferdig med Digital Fortress, enda en god bok av Dan Brown. Spekulerer på om jeg legger Digital fortress over Da Vinci koden på 'beste bok-listen'.7530534[/snapback] Prøvd Jo Nesbø? Han er en lettlest forfatter som tar rotta på Dan Brown. Holder på med Glassperlespillet av Hermann Hesse. Virker som en utrolig flott bok, om enn ikke for nybegynnere. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg tenkte jeg skulle lese den og AvieN. Narsiss og Gulmunn av Hesse var fantastisk, og har hørt at glassperlespillet er like bra. Hva syns du om den så langt? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg tenkte jeg skulle lese den og AvieN. Narsiss og Gulmunn av Hesse var fantastisk, og har hørt at glassperlespillet er like bra. Hva syns du om den så langt? 7861195[/snapback] Har bare lest en 50 sider foreløpig, skal gi tilbakemelding Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Leser for tiden to bøker. Harry Potter and the Half Blood Prince og Night. Sistnevnte er en veldig gripende bok som jeg råder alle til å lese. Det er en selvbiografi av en jøde som ble tatt til en konsentrasjonsleir under andre verdenskrig. Jeg blir helt sjokert når jeg leser boken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå