123456789101112 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Halla! Jeg fant en greie på qxl jeg har tenkt og kjøpe, men er helt amatør på dette med auksjoner, har sett at greia, som for øvrig er en t-skjorte er blitt bydd opp mot 120 en stund før auksjonsslutt, riktinok i en større størrelse, og annen auksjon. Men anyways det jeg lurer på er litt om hvordan jeg bør by på varen. bud som er der fra før er 1 og 2 kr, og det er 4-5 dager igjen. Bør jeg "følge" de andre budgiverne eller bare smelle til med maxs jeg vil gi for greia med en gang? Håper på hjelp! Sondre... Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 By så lite som mulig og by heller flere ganger Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Ja, men er litt dritt hvis jeg ender opp med og by med en annen og det blir dratt langt opp, tror du ikke et bud på feks 200 kan skremme bort andre? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Har aldri tenkt sånn på det før egentlig. Det er godt mulig det kan funke, men da mister du jo sjansen til å få det billig. Tror nok du må finne utav hva du vil selv. Er litt vanskelig å gi et godt råd. Lykke til! Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ja, men er litt dritt hvis jeg ender opp med og by med en annen og det blir dratt langt opp, tror du ikke et bud på feks 200 kan skremme bort andre? 6850082[/snapback] Nope, vent til det er 3 minutter før avsluttelse og by bare det som trenges for å vinne greien. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ja, men er litt dritt hvis jeg ender opp med og by med en annen og det blir dratt langt opp, tror du ikke et bud på feks 200 kan skremme bort andre? 6850082[/snapback] Om du byr 200 er det kun du som vil vite at du har bydd 200 kr, det virker litt mot sin hensikt. Om prisen er 5 kr, budøkningen er 1 kr og du byr 200 kr vil ditt bud vises som 6 kr helt til noen byr over deg. Idet noen byr over deg vil ditt bud høynes. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Ja, men er litt dritt hvis jeg ender opp med og by med en annen og det blir dratt langt opp, tror du ikke et bud på feks 200 kan skremme bort andre? 6850082[/snapback] det er bare du spm vet hvor mye du har lagt i bud. Det budet du legger inn er egentlig bare maxbud. Alle andre vil bare se ditt bud som vinnnende (så lenge maxbudet ditt oversiger det andre har lagt inn bud på varen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå