Gå til innhold

Sony`s dominans er over, sier EA.

Lindros

Anbefalte innlegg

Det finnes ingen "standard" Windows CE distribusjon. Det er noe maskinvareprodusentene mottar i kildekodeform og tilpasser enhetenes behov.

Eh, det tviler jeg sterkt på. Selv ikke Symbian distribueres som kildekode, såvidt jeg vet.

For den vanlige mann i gata, kan jeg ikke skjønne at PS3 ikke blir et ønskeprodukt.

For 5.500.- Får du: - Blu-ray spiller

- Spill Konsoll

- Mediaspiller med &0 gig HDD til ymse

- Linux OS som etter det jeg fårstår ihvertfall kan brukes til

å surfe med

Hallo? Den vanlige mann i gata bryr seg ikke om BR og Linux! :lol:

Jeg tror nok dessverre prisen blir litt for stiv for "den vanlige mann i gata". "6000 for en spillkonsoll?" kommer nok mange til å reagere med. For som mange påpeker her hele tiden, PlayStation er jo et merkenavn for spillkonsoller... Og den kommer med en komplisert spillkontroller som default, og ingen fjernkontroll osv. Right?

6853425[/snapback]

Tror nok at BR blir mer populært når DVD om noen år blir for lite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok at BR blir mer populært når DVD om noen år blir for lite.

6853580[/snapback]

Ja, eller HD DVD..

Tipper det blir HD DVD dominans i europa og BlueRay dominans i USA.

6853614[/snapback]

Tipper at BR vil dominere over hele kloden, pga. at det har fått mest oppmerksomhet i media. Folk flest vet ikke en gang hva HD-DVD er.

Lenke til kommentar
Tipper at BR vil dominere over hele kloden, pga. at det har fått mest oppmerksomhet i media. Folk flest vet ikke en gang hva HD-DVD er.

6853632[/snapback]

HD-DVD startet salg i USA med spillere i mai/juni i år. Blu-Ray har vel ikke startet noe særlig ennå. Flere store firma som har måtte utsette til rundt årsskiftet med Blu-Ray.

HD-DVD har fått en grei start, i motsettning til Blu-Ray som har opplevd en del problemer så langt under produksjon.

Folk flest vet ikke hva HD-DVD og Blu-Ray er...

Lenke til kommentar

6853632[/snapback]

Slik det er pr dags dato så leder jo HD-DVD ganske så mye i motsetning til BlueRay. Og argumentet for plassen er overlegen på BlueRay er er også bare tull pr. dags dato ettersom plater over 25gb har problemer med å bli spillt av inne i spillerne. I tillegg så skal det være flere tittler for HD-DVD på markedet. Enkelt sagt så henger de etter, men ja, BlueRay ser best ut på papiret.

Men nå vet jeg at jeg diskuterer med en som er svært arrogant ovenfor alle andre produkter en det han selv liker så jeg forventer at dette ikke betyr noe for deg.

Tingen er at om det skulle vise seg å være kritiske barneykdomer for PS3 anngående BlueRay spilleren vil dette få katastrofale følger for Sony. Skulle det derimot vise seg å virke helt knirkefritt så har de gjort et stort steg mot standariseringen.

Lenke til kommentar

6853632[/snapback]

Det der må jeg nesten arrestere deg på. Jeg diskuterte saken nå i lunsjen her på jobben, og alle hadde hørt om "det der nye hd greiene", men ingen av dem hadde engang hørt om blu-ray. Konklusjonen rundt bordet ble som følger: tenker vi greier oss med dvd jeg.

Lenke til kommentar
Måtte Blu-Ray og HD-DVD brenne i helvete..

Liker DVD, jeg :p

6857426[/snapback]

Nå kommer et veldig relevant spørsmål.

Hvilken type TV har du? HD?

6857530[/snapback]

Det har jeg hvertfall. Og jeg nyter en riktig kalibrert skjerm som gir vidunderlige bilder via komponent kabel. Dvd er still alive and kicking ;)

Lenke til kommentar
Om jeg kjøper meg PS3 blir det Ubuntu på den, de har sagt at man skal kunne installere andre os'er på maksinen, hvordan dette funker er jeg litt tvilsom til enda...

Ja, men hvorfor? Dette er et helt ærlig spørsmål - jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så opphisset med en gang Linux nevnes i samme vending som <insert random forbruker-elektronikk her>.

Hva er så gøyalt med å installere et vilkårlig OS på en maskin som sikkert har en del iboende begrensninger ihht hva det installerte OS'et kan gjøre?

Jeg elsker *nix-os'ene både privat (Mac OS X) og på jobb (Linux, Solaris), men akkurat dette "yay jeg fikk installert en kernel på brødristeren min!" fenomenet slutter aldri å forbause meg. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...