Gå til innhold

Sony`s dominans er over, sier EA.

Lindros

Anbefalte innlegg

Sony’s dominance at an end, says publisher

All three next-generation format holders are expected to have an equal footing in the next-generation console battle, according to publisher Electronic Arts.

In the eyes of the world’s largest games publisher, Sony’s traditional dominance of the home console market will not continue in the face of the launch of Nintendo’s Wii and the steady growth of Microsoft’s Xbox 360.

“Over the course of the new cycle, EA expects a more even playing field among the three video game consoles in contrast to Sony’s dominance during the previous two cycles,” said Colin Sebastian, senior research analyst at Lazard Capital Markets.

http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19628

Får vel tro på dem da. Selv tviler jeg og tror PS3 kommer til å dominere like mye som PS2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EA skifter meninger hurtigere enn toget og kommer med mye rare uttalelser, så det der ville jeg ikke tatt altfor seriøst.

Kan godt hende Sonys dominans virkelig ER over, det vil vise seg når PS3 kommer og konsollene har vært i salg en stund. Inntil da er sånne uttalelser (inkludert EA sine) kun spekulasjoner.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Det kommer vel annpå hva PS3 har å by på da i forhold til de andre maskinene på markede.

Tenker på kraft og hvilken titler som kun blir sluppet på PS3, om det blir gratis online spilling osv.

Det er ganske mye som teller inn, også prisen ikke minst.

Jeg gleder meg til å se ytelsen på Cell arkitekturen, eller oppsett blir vel det riktige ordet.

Eventuelt om maskinen kan kjøre linux, ja jeg vet vi snakker om et konsoll.

Jeg er iallefall positiv. :D:D

Lenke til kommentar
Det kommer vel annpå hva PS3 har å by på da i forhold til de andre maskinene på markede.

Tenker på kraft og hvilken titler som kun blir sluppet på PS3, om det blir gratis online spilling osv.

Jeg gleder meg til å se ytelsen på Cell arkitekturen, eller oppsett blir vel det riktige ordet.

Jeg er iallefall positiv.  :D  :D

6849225[/snapback]

PS2 kan kjøre Linux, så det kan sikkert PS3 også. Den hårfine kraftforskjellen som er mellom PS3 og 360, er ikke nok til å selge (noe den hårfine kraftforskjellen mellom PS2, og XBOX heller ikke var). Vil tro at siden XBOX har blitt et solid varemerke, vil det bli jevnt løp mellom 360, og PS3. :)

Lenke til kommentar

6849225[/snapback]

PS2 kan kjøre Linux, så det kan sikkert PS3 også. Den hårfine kraftforskjellen som er mellom PS3 og 360, er ikke nok til å selge (noe den hårfine kraftforskjellen mellom PS2, og XBOX heller ikke var). Vil tro at siden XBOX har blitt et solid varemerke, vil det bli jevnt løp mellom 360, og PS3. :)

6849249[/snapback]

Den markedsandelen som bryr seg om Linux på PS3 er ubetydelig. Det er ikke hos hardcore gamere markedsandelen ligger, det er hos casual gamers. De bryr seg ikke om maskinkraft og hva den kan. Det er spillene de er ute etter.

Jeg er ganske så enig med EA. Sony sin dominans går mot slutten, men det er ennå en lang tid igjen før dette vil vise seg. Krigen har jo egentlig ikke startet ennå heller.

Lenke til kommentar

Det er mange wannabes der ute som vil utale seg om denne saken. Nesten alle som er i stand til å gjøre en analyse gjør det og kommer med et resultat som ofte er sjokkende for å få publisitet rundt sitt eget navn og forskning.

For når denne genrasjonene er over er de som oftest glemt. Var nok en del som mente en del godt om Dreamcast og Xbox i sist genrasjon også.

Det sikreste er nok at den som lever for se. Å konkuranse er sunt for markede og forbrukerne.

Lenke til kommentar

6849225[/snapback]

6849249[/snapback]

Den markedsandelen som bryr seg om Linux på PS3 er ubetydelig. Det er ikke hos hardcore gamere markedsandelen ligger, det er hos casual gamers. De bryr seg ikke om maskinkraft og hva den kan. Det er spillene de er ute etter.

Jeg er ganske så enig med EA. Sony sin dominans går mot slutten, men det er ennå en lang tid igjen før dette vil vise seg. Krigen har jo egentlig ikke startet ennå heller.

6849336[/snapback]

PS3 kommer med Linux installert på alle Europeiske maskiner siden vi ikke får den billige utgaven uten HD, trodde de fleste hadde fått med seg det nå jeg.

Lenke til kommentar
Kommer den med Linux? Og det trenger man fordi?

6849680[/snapback]

Det ble nevt rundt rundt slutten av i fjor og det skal ha blitt offesielt for noen måneder siden om jeg ikke husker feil. For å svare enkelt, hva bruker DU et operativsystem til?

6849765[/snapback]

Sånn å forstå ja. Tenkte ikke over det, samme for meg om den bruker Linux eller Windows, får ingen innvirkning for meg alikevel. Dreamcasten var vel basert på Windows CE og var genial, så :)

Lenke til kommentar
Kommer den med Linux? Og det trenger man fordi?

6849680[/snapback]

Det ble nevt rundt rundt slutten av i fjor og det skal ha blitt offesielt for noen måneder siden om jeg ikke husker feil. For å svare enkelt, hva bruker DU et operativsystem til?

6849765[/snapback]

Sånn å forstå ja. Tenkte ikke over det, samme for meg om den bruker Linux eller Windows, får ingen innvirkning for meg alikevel. Dreamcasten var vel basert på Windows CE og var genial, så :)

6849828[/snapback]

Kunne du bruke Windows CE som et operativsystem? Aldri sett noe til det. Har lest noen rykter om at de gjør det i håp om å engasjere andre PS3 fans til å kode lage ekstra matreale eller noe i den duren. Vet ikke hvilken distro de putter i maskinen, men lager de sin egen så er nok ganske store deler sikkert ganske låst, men de har sagt at man skal kunne legge inn hvilken distro man vil.

I motsetning til Xbox som har slitet litt med å få sitt "ren spillemaskin" image alla Nintendo, så prøver PS på det motsatte, det markedsfører maskinen som en "super computer".

Lenke til kommentar
Kunne du bruke Windows CE som et operativsystem? Aldri sett noe til det.

6852644[/snapback]

Windows Mobile og Pocket PC OSene er Windows CE varianter. Windows CE kjører også på mange tynnklienter og lignende.

Det finnes ingen "standard" Windows CE distribusjon. Det er noe maskinvareprodusentene mottar i kildekodeform og tilpasser enhetenes behov. Hvis du vil teste det i en form som likner det en vanligvis assosierer med et operativsystem får du ta deg en tur til en mobilforhandler og be om å få se på en Windows-basert PDA eller Qtec/HTC/iMate telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...