contax Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 KJøpte i går ein bærbar Acer Inspire 5044. Lada den over natta som anbefalt. Brukte den noko i dag for å laste ned. Så gjekk maskina i dvalemodus. Etter å ha venta litt slo eg den på igjen. Fekk då melding om at det var kritisk lågt batteri. Fekk melding om å koble på strøm. Gjprde så dette. Etter å ha brukt maskina litt igjen merka eg at den byrja å bli varm på venstre sida både oppå og under(inni der ligg harddisken). Museknappane byrja og å bli lunka. Kjende så på eliminatoren på strumkabelen, og den var ganske varm. Det rare er at der som batteriet er så var det ikkje varmt i heile tatt. Då eg lada batteriet første gang så var ikkje eliminatoren varm i heile tatt. Har lese at Acer blir varm, men dette må vel vera i meste laget. Support hos Acer er selvfølgelig nede pga. teknisk feil. Er det andre med same problem? Hjelp! Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Vel. Jeg har selv en Acer Aspire 5012 WLMI (omtrent 1,5 år gammel) som jeg sliter veldig med på varmefronten. Ikke bare med eliminatoren (som blir glovarm, nesten uutholdelig å ta på), prosessoren tar seg gjerne en tur opp mot 75 grader og blir der. Harddisken min ligger stødig på ca 57 grader. Batteriet på sin side er pisslunka. Lurer litt på om Acer kanskje ikke er så gode på å lede vekk varme sånn generelt. Hvor varme skal slike komponenter være (cpu/hdd)? Eliminatoren har jeg bare gitt opp.. Fikk byttet den i en ny uka etter at jeg kjøpte pcen, men den nye var ikke et hakk bedre! Kan trolig steike egg på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå