Gå til innhold

Problemer med IE og WinAntiVirus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lastet ned Spydoctor, men den gjør ikke jobben fullstendig uten betaling.

Derimot så har den real-time beskyttelse type ting som ser ut å funke rimelig ok ihvertfall mot /system32/gebyy.dll filen. (Virumionde elns...)

Men den tok ikke ned wmiprvs.exe prosessen.

Jeg tror vi snakker formatering nå!

I den forbindelse så tar jeg backup av endel musikk, skolefiler etc.

Vil det være sannsynlig at jeg da kan dra med meg noen av problemene vidrer?

Lenke til kommentar

hei!

kjørte en runde med vundufix og det morsomme nå var at den fant div filer med navn yybeg, med etternavn som ini2, tmp og ini.

Som jeg har sagt tidligere har jeg blitt obs på en annne fil som jeg ikke fant, som het gebyy.exe.

Og som du ser er gebyy baklengs av yybeg....

Alt dette ligger/lå system32 mappen.

Det blir morsomt å se om pc'n faktisk er i form igjen nå da!

Men vurdere sterkt å formatere uansett nå, da det nå ligger rester av norton, avg, spyware doctor+++

Uansett virker det som maskinen nå ikke er plaget noe særlig med drittware..

Men er litt usikker på om de ulike programmen bare klarer å holde det ned, uten å klare å rense maskinen helt. Ser feks at wmiprvse.exe prosessen fortsatt er tilstede.

I tillegg er smss.exe og csrss.exe prosessene omkring. Vet det opprinnelig er ms-filer, men troyjaner med identisk navn finnes. Til Win2k skulle smss.exe opprinnelige være rundt 350kb, men de (3stk) ligger rundt 50kb. Har ikke funnet ut om det er standard til XP.

Lenke til kommentar

heisann!

nå har jeg scannet med spybot, adaware, norman, spyware doctor, wundofix pluss jeg har slettet litt diverse manuelt i sikkermodus samt hijackthis i normalvisning.

Da skjermen ble stående å blinke ble jeg litt skeptisk for overkill! :whistle:

men nå virker det som at alt er på stell igjen, og at ingen viktige filer forsvant! :D

men både wmiprsv.exe og wmiprsve.exe har fått fyken!

Uansett har jeg backup av alt nå så om det har gått litt for hardt for seg så kan jeg ihvertfall si at jeg slo Vundo-dritten, Errorsafe, WinAntiVirus, SmithFraud C ++++

Forhåpentligvis blir det ikke meg selv som slo meg ut med flittig bruk av Delete knappen da! :D

Uansett Stealthy; tusen takk for all hjelp og veiledning, og forhåpentligvis blir det lenge til vi møtes igjen! (særlig om tilsvarende dritt!) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...