ToMaTsSuPpA Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Reklamasjonsrett/garanti er noe helt annet enn forsikring som de forskjellige forhandlerne tilbyr. Reklamasjonene gjelder bare på funksjonsfeil som har skyld i at fabrikken har forårsaket at feilen har oppstått. Det første halvåret påviser forhandleren at det er fabrikkens feil. etter et halvt år må du selv vise hva som har forårsaket feilen. Forsikringen derimot dekke alt som kan skje utenom, + utvider garantien til 3 år (betyr egentlig ingen ting) I den 3 års perioden som er nomal, så får du blant annet dekket funksjonsfeil, slitasje, egne skader som f.eks knust skjerm (koster 5000kr ferdig reparert på en 15 tommer, uansett om den kosta 3000 kr f.eks. Ser vi på Expert sin, så har de ingen avskrivning, og 100kr egenandel, (men den er mer symbolsk sier de). Selv mista jeg min pc til 9999kr i gulvet og ødela skjerm og alt som det var. leverte den inn, 48 timer senere fikk jeg en telefon fra Expert og sa at jeg kunne komme inn å velge meg en ny modell til 9999kr. Da var altså min 2 år gamle PC like mye verdt 2 år senere å, + jeg fikk en MYe bedre pc tilbake:) Så forsikring og garanti via kjøpsloven kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå