Forceman Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hei! Jeg har nylig kjøpt meg en pc med følgende deler: (står nederst i signaturen min). Har installert win 2k + SP3 (engelsk). Dette fungerer ok, men i et par spill låser maskina seg. Skjermbildet fryser og det kommer en kraftig, skarp dure-lyd fra lydkortet! Tastatur funker ikke! Kun rastart-knappen! Noen som har peil på hva som er galt? Er det hardware-konflikt eller hjelper det med nyinstallert OS? Har nemlig installert både prog,spill (og drivere!) som en gris de få dagene PC'en har vært oppe! Hørte noe om at A7V333 er kresent på RAM'en, men orginal RAM er vel ok?? Takker for alle svar! -Forceman Lenke til kommentar
draboda Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 jeg ville skylle helt og fult på win2k. det er ikke no bra spille OS, men det er litt rart att det ikke går i det hetatt? prøv å formater og legg det inn på nytt. unskyld att jeg er pirkete men det er POV og ikke POW. Lenke til kommentar
Forceman Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Hei! Takk for hurtig svar! Det er sant at win2k ikke er et bra spille-OS, men spillet er jo kjørbart. Det låser seg bare en god del ganger!! Irriterende! Så det er lite sannsynlig at det er hardware-feil? Skal legge inn winxp tror jeg... (har rettet til POV nå..hehe) -Forceman Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 hadde et lignende problem med wi2k det at det slettet usb driverne på pcen og jeg måtte restarte for at det skulle funke igjen Lenke til kommentar
exis Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 SP3 er fyfy, eller så er 2k fint. A7V333 er DÅRLIG. Prøv å sett agp-porten din til 2x eller 1x, og se om d skjer da. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Synes du skal prøve XP. Da snakker jeg om Engelsk XP Pro, og IKKE med SP1... Lenke til kommentar
Error1 Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Har samme oppsett som deg, men med et Gainward gf4 istedet. Dette fungerer helt flott på win2000 med alle spill jeg har forsøkt. Har du installert de siste via-driverne? Lenke til kommentar
Forceman Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Er A7V dårlig? Hvordan da? Det ble jo anbefalt i hardware og greier!!? Skal prøve å sette AGP til 1x eller 2x, men det er jo litt kjedelig..blir det ikke ganske dårlig ytelse da? Har de siste via-driver'ne ja. 4.43 er det ikke? Lenke til kommentar
kanskjeikke Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 A7V333 er bra den. Prøv å flytte SB til en annen PCI slot, sett PNP OS i bios til yes. Har du disablet det innebygde lydkortet i bios ? [ Denne Melding var redigert av: kanskjeikke på 2002-10-29 14:23 ] Lenke til kommentar
Error1 Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Det kan være så mye som gjør det, men at det bare skjer i enkelte spill er litt merkelig. Du har ikke overklokket kortet eller satt noe i bios som kortet ikke støtter? Hvilke spill er det som krasjer forresten? Lenke til kommentar
Forceman Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Skal prøve å sette SB i annen port også. Vet ikke helt hva "PNP OS i bios til yes" gjør for noe? Lyst å forklare? Har ikke overklokket. Har stilt bios til "standard" (hvis man kan si det sånn!). Rett etter boka. Spillene som klikker er Rally shampionship xtreme og colin mcrae rally 2. Det har begge krasjet på sammme vis (med fryst bilde og during fra lydkort) flere ganger. Ellers har jeg spilt battlefield, medal of honor, motocross mania, motocross madness 2 og ghost recon uten problem. Riktignik har jeg tilbrakt mest tid med bilspillene, men flere av de andre spillene skulle ha rukket å crasje på den tiden jeg har spilt... Lenke til kommentar
Forceman Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 glemte en ting: ja, integret lydkort er deaktivert med jumper... Lenke til kommentar
Forceman Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 glemte en ting: ja, integret lydkort er deaktivert med jumper... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 14:11, skrev exis:A7V333 er DÅRLIG. Hvor f@en er det du har vondt? Hvis du skal snakke dritt, synes jeg i alle fall at du kan begrunne det! Lenke til kommentar
kanskjeikke Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hvis du setter PNP OS til yes i bios så vil ikke biosen velge IRQ for hardwaren din, men overlater dette til OS (Win2000). Ellers finner du mye god info om hk ditt her: http://www.amdforums.com/forumdisplay.php?forumid=8 [ Denne Melding var redigert av: kanskjeikke på 2002-10-29 15:26 ] Lenke til kommentar
Forceman Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Takker for svar. Har hatt det travelt med skolen i det siste, men jeg skal nok få dreisen på problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå