Gå til innhold

Ustabil PC: asus A7V333, POW gf4 Ti4200SE

Forceman

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig kjøpt meg en pc med følgende deler: (står nederst i signaturen min). Har installert win 2k + SP3 (engelsk). Dette fungerer ok, men i et par spill låser maskina seg. Skjermbildet fryser og det kommer en kraftig, skarp dure-lyd fra lydkortet! Tastatur funker ikke! Kun rastart-knappen!

Noen som har peil på hva som er galt? Er det hardware-konflikt eller hjelper det med nyinstallert OS? Har nemlig installert både prog,spill (og drivere!) som en gris de få dagene PC'en har vært oppe! Hørte noe om at A7V333 er kresent på RAM'en, men orginal RAM er vel ok??

Takker for alle svar!

-Forceman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Takk for hurtig svar!

Det er sant at win2k ikke er et bra spille-OS, men spillet er jo kjørbart. Det låser seg bare en god del ganger!! Irriterende! Så det er lite sannsynlig at det er hardware-feil? Skal legge inn winxp tror jeg...

(har rettet til POV nå..hehe)

-Forceman

Lenke til kommentar

Skal prøve å sette SB i annen port også. Vet ikke helt hva "PNP OS i bios til yes" gjør for noe? Lyst å forklare?

Har ikke overklokket. Har stilt bios til "standard" (hvis man kan si det sånn!). Rett etter boka.

Spillene som klikker er Rally shampionship xtreme og colin mcrae rally 2. Det har begge krasjet på sammme vis (med fryst bilde og during fra lydkort) flere ganger. Ellers har jeg spilt battlefield, medal of honor, motocross mania, motocross madness 2 og ghost recon uten problem. Riktignik har jeg tilbrakt mest tid med bilspillene, men flere av de andre spillene skulle ha rukket å crasje på den tiden jeg har spilt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...