SimDaDim Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Har hatt en Linksys WRT54GL til å dele tråløst nettverk nå i ett døgn, men med gjevne mellomromm (4-5 min) så detter signalet ut, og PCen må koble seg opp til routeren på nytt. Dette gjør PCen av seg selv, men er utrolig irriterende fordi msn logger seg inn og ut, og hvis jeg refresher en side idet dette skjer, så finner den ikke siden osv. Så, hvorfor skjer dette? jeg har lagt inn dd-wrt på den. Har prøvd å ha signalet på både 26 mW(standard) og 80mW. Har også prøvd å ta av WPA krypteringen, men var akkuratt samme problemet da. Så, noen gode ideer? Og ja, dette skjer når jeg sitter med lappen rett vedsiden av routeren også. Så er ikke dårlig forrhold eller no sånt. Er bare at signalet med gjevne mellomrom detter ut... utrolig irriterende.. Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Har hatt en Linksys WRT54GL til å dele tråløst nettverk nå i ett døgn, men med gjevne mellomromm (4-5 min) så detter signalet ut, og PCen må koble seg opp til routeren på nytt. Dette gjør PCen av seg selv, men er utrolig irriterende fordi msn logger seg inn og ut, og hvis jeg refresher en side idet dette skjer, så finner den ikke siden osv. Så, hvorfor skjer dette? jeg har lagt inn dd-wrt på den. Har prøvd å ha signalet på både 26 mW(standard) og 80mW. Har også prøvd å ta av WPA krypteringen, men var akkuratt samme problemet da. Så, noen gode ideer? Og ja, dette skjer når jeg sitter med lappen rett vedsiden av routeren også. Så er ikke dårlig forrhold eller no sånt. Er bare at signalet med gjevne mellomrom detter ut... utrolig irriterende.. 6848172[/snapback] opplever du dette kun på en pc eller på flere, kan hende det er det trådløse kortet i den bærbare som er problemet, ville ha prøvd med oppdatere driver hvis det ikke er prøvd. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Oppdater drivere på det trådløse kortet. Prøv å vinkle antennene annerledes. Og prøv å sette statisk IP. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Skjer på forskjellige PCer og forskjellig type kort. Skal prøve å vinkle antennene anderledes. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Har du BitTorrent/P2P kjørende når dette skjer? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Vet om andre som har løst problemet med statisk IP lokalt, og det har funka knall for de. Det er ihvertfall verdt et forsøk. Prøv også forumene på dd-wrt.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå