Walts Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Jeg har et problem med at jeg ikke får opp noe skjermbilde, skjermkortet går men kommer ikke noe bilde.. har også prøvet med mitt gammle skjermkort 6600GT men det funket heller ikke.. noen som har noen forslag ? nå har jeg også prøvet å flytte på ram brikkene å bruke bare en men funket ikke det heller Hardware: ABIT KN8-Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Raid, Sound, PCI-Ex16 AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte XFX GeForce 7900GT 520M Xtreme 256MB GDDR3, PCI-Express, 520/1500Mhz, VIVO Endret 12. september 2006 av djrabbit88 Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Har du overklokket? Hvis ikke er det sannsynlig at feilen kan være i skjermen eller på hovedkortet. Å resette CMOS er alltid greit i slike tilfeller. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Har du overklokket? Hvis ikke er det sannsynlig at feilen kan være i skjermen eller på hovedkortet. Å resette CMOS er alltid greit i slike tilfeller. 6848216[/snapback] ikke overklokket eller noe, bare koblet den opp akkurat nå å "no signal".. prøvet med flere skjermer å kabler... CRT og LCD... hvordan reseter man CMOS ? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 hvordan reseter man CMOS ? 6848264[/snapback] Ta ut det runde batteriet på HK i ca 10 sek, og sett det inn igjen. Er pc'en ny eller gammel? hvis den er ny, står 4-pin (P4) kabelen i? Lenke til kommentar
Walts Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Hovedkort, skjermkort og CPU er helt nytt.. resten er litt under 1 år gammelt... P4 ? den som skal være i skjermkortet ? Lenke til kommentar
Walts Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 fant p4 å en annen kabel under skjermkortet slotene på hovedkortet jeg ikke hadde koblet i.. men funker ikke enda.. resetet CMOS også Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 fant p4 å en annen kabel under skjermkortet slotene på hovedkortet jeg ikke hadde koblet i.. men funker ikke enda.. resetet CMOS også 6848611[/snapback] Jeg har lest forskjelligeløsninger som kan være ditt problem. 1.Slo av og på powerknappen bak på pc. 2.Byttet ram 3.Prøvde med bare en av rambrikkene. 4.Økte spenningen på volten til rammen. 5.Byttet powersuplay. 6.Byttet hovedkort.Fravær av bip i oppstarten. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 P4 ? den som skal være i skjermkortet ? 6848447[/snapback] Nei, ikke skjermkortet. Legger til et bilde. P4 kabelen skal festet der det er en blå runding på bildet: Lenke til kommentar
Walts Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 1.Slo av og på powerknappen bak på pc. (prøvet uten lykke) 2.Byttet ram (prøvet uten lykke 3.Prøvde med bare en av rambrikkene. (prøvet uten lykke) 4.Økte spenningen på volten til rammen. (hvordan gjør man det ? kommer ikke inn på noe) 5.Byttet powersuplay. (har ikke mulighet for det, men det funker når jeg kobler det gammle systemet så burden ikke være no feil) 6.Byttet hovedkort.Fravær av bip i oppstarten. ( har byttet tilbake til gammle å det funker) men begynner å lure litt på om det er ram sloten, siden prøvet ved feil uten ram på gammle systemet å da skjedde det samme... Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) 1.Slo av og på powerknappen bak på pc. (prøvet uten lykke)2.Byttet ram (prøvet uten lykke 3.Prøvde med bare en av rambrikkene. (prøvet uten lykke) 4.Økte spenningen på volten til rammen. (hvordan gjør man det ? kommer ikke inn på noe) 5.Byttet powersuplay. (har ikke mulighet for det, men det funker når jeg kobler det gammle systemet så burden ikke være no feil) 6.Byttet hovedkort.Fravær av bip i oppstarten. ( har byttet tilbake til gammle å det funker) men begynner å lure litt på om det er ram sloten, siden prøvet ved feil uten ram på gammle systemet å da skjedde det samme... 6851225[/snapback] Du kan prøve.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=620754&hl= 1.Resett cmos https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=620754&hl= 2.Bytte ut rammen med 4200 sett 3.Prøve en og en rambrikke. Endret 13. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Flere ideer.. 1.Prøve med en annen skjerm..spessielt med en VGA skjerm. 2.Sjekke om pinnkontakten til skjermkortet ikke har bøyde pin. 3.Slå av skjermen og psu knappen.Så slå på psu,så pc.deretter slå på skjermen. Endret 13. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Jeg vet ikke om du har gjort det,men clear cmos.Abit anbefaler alle som har kjøpt nye motherboard å gjøre det.Se side 97 i manualen.Ved å bruke jumperen. Under troublshoting i manualen står det også noe annet du kan gjøre... Slå av psuen bak på powersuplayen.Slå den på igjen etter et minut.Hold insert tasten inne på keybordet,,forsett å hold tasten inne mens du slår på power on knappen.Eh slår på pcen. Endret 13. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå