Wintermuthe Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Jeg vurderer å kjøpe et Sunbeam Basic Kit + en kald katode til min PC. Jeg ser at det følger med en bryter, men denne tenkte jeg å la være i "PÅ" posisjon og simpelthen legge den inne i kabinettet slik at når jeg slår på PC, så går lyset på, og når jeg slår av PCn, da går lyset av. Mitt spørsmål er: 1. Er det begrenset levetid på slike kald katode lys? 2. Kan disse lysene stå på i timer og dager uten å ta skade? Takk for innspill! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 De har vel en såpass lang levetid at dette ikke skulle være et problem. De kan stå på så lenge du føler for det, de produserer knappe 1.5w Ingen fare. :smile: Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Men lyser de bra? Jeg har en PC Siemens PC med masse luftehull både her og der. Tanken er at lyset skal strømme ut gjennom disse. Jeg kan ikke case modde denne PCn (selv om jeg gjerne vil). Men dersom lyseffekten er liten, vil jeg kanskje ikke kunne se noe som helst? Takk for svar forresten ... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Du ser det godt!! Det kan jeg love deg :smile: Saken er at du ikke har plexiglass, men du skal ha lyset til å lyse gjennom noen luftehull? Det vil lyse godt, veldig godt. Meget kraftig lys, tatt i betraktning 1.5w Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Da kjøper jeg meg lys! Jeg synes egentlig det er skikkelig harry harry, men gud som jeg gleder meg! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 har blåe katoder selv, og de lyser meget godt! Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 man vil du anbefale 1 eller 2 (spiller det noen særlig rolle for lysstyrken?) Lenke til kommentar
klo Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 jeg ville tatt 2 stk, men det spørs jo hvor stort kabinett og hvor du plasserer de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå