spracket Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Har nettopp fått installert og prøvd mitt nye hovedkort P5W DH Deluxe fra Asus. Har også da fått litt problemer med den passive kjølingen av hovedkortet. Temperaturen her ligger på rundt 45 grader etter bare 20 minutter og det er ifølge ASUS Probe for høyt! Er det noen som har noen råd, jeg sitter helt fast her. Jeg har prøvd den vifta som fulgte med men den hjalp ikke noe særlig. Har i tillegg en Intel Core 2 Duo E6600 og et CoolerMaster Centurion 534 kabinett, viss den informasjonen hjelper.... Trenger sårt litt råd og veiledning. Mvh, Robert Endret 12. september 2006 av hyped Lenke til kommentar
radiated Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Prøv å sette inn flere / raskere kabinettvifter. Hvis lufta i kabinettet er for varm, hjelper det ikke med egen vifte på chipsetkjøleren. Du kan jo evt måle lufttemperaturen i kabinettet med et termometer for å se om det er mye varmere enn utenfor kabinettet. Lenke til kommentar
spracket Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Takk for rådet. Skal prøve dette. Lurer også på om noen vet hva som er vanlig temp. på dette hk? Har hatt pc'em på en stund( ca 3 timer) nå og det virker som om temperaturen stabiliserer seg rundt 48-50 grader. Bare fortsett å legg inn svar viss folk skulle komme på noe lurt Endret 12. september 2006 av hyped Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=621551 Prøv linken under post #3. Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Som det kom fram til i diskusjonen det refereres til over, er disse temperaturene helt normale. Det nevnes også senere i diskusjonen at Intel har designet disse chipene til å tåle i overgrad av 100 grader. Så med temp på 45 grader, kan du føle deg trygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå