Zozzy Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hei Hvor kjøper dere deres patroner til høstjakta? Noen anbefalinger? Nettsted? Takk Lenke til kommentar
varmit Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Kjøper de på xxl eller g-sport jeg, gode og til grei pris. xxl er kjempegreit, jeg kjøper da stålhagl, men du kan også kjøpe vismut, tungsten matrix osv.. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Kan jeg uten våpensertifikat kjøpe halgeammunisjon? Er 18år, hvis det har noe og si. Fant disse på xxl.no: http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____43763.aspx 15,99 for 25 stk? Var ikke det veldig billig? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Tja, lettere sagt noe av det dyrere du kommer borti. Skjelden man ser patroner til over 25 kr stk, og 15 kr er ikke spinn galt men det er litt. Du kan kjøpe gode jaktpatroner av stål til ca 5 kr stk. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Ok.. da har jeg nok misforstått. Trodde de mente en pakke med 25 stk patroner til 16 kr. Men kan jeg kjøpe uten våpenløyve el? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Nja, det går an, men skal egentlig ikke gå an. Du skal kunne vise våpenkort til forhandler, da du kan kjøpe den ammunisjonen du vil, i tilleg til krutt. Jeg kjøpte en pakke hagleskudd på g-sport uten å vise legitimasjon,navn, våpenkort. Akkurat som å kjøpe en tyggispakke! Jeg sa ingen ting, noe jeg burde gjort. Men så er ikke jeg ute etter missbruk av hagleskudd, var skogsfugljakten som sto for tur da Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) For haglammo skal en vise våpenkort, eller betalt jegeravgiftskort i følge lovverket. Det greier seg med betalt jegeravgiftskort fordi mange besitter gamle hagler ennå som ikke er registrerte. Aldersgrense er 18 år. For kulevåpen dvs rifler er det våpenkort som gjelder. Har ennå ikke fått kjøpt ny haglammo etter at blyforbudet kom, men vurderer vismut ( Eley ) har en viss motforestilling angående stålhagl, mulig jeg som tar feil, men siden jeg har en eldre enkeltløper fra midten av syttitallet som jeg bruker til sjøfugljakt tør jeg ikke bruke stål. Når det gjelder netthandel av ammo bør frakt undersøkes først dette varierer enormt helt fra kr 118,- for opp til 10 kg og frakter på over 1.000,- kr Endret 18. september 2006 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Har ennå ikke fått kjøpt ny haglammo etter at blyforbudet kom, men vurderer vismut ( Eley ) har en viss motforestilling angående stålhagl, mulig jeg som tar feil, men siden jeg har en eldre enkeltløper fra midten av syttitallet som jeg bruker til sjøfugljakt tør jeg ikke bruke stål. 6890214[/snapback] Jeg brukte eley vismut i fjor, og kan anbefale den.. Den er litt mer skånsom mot kanonen min(Beretta Onyx) enn stålhaglet er. Jeg forhørte meg på den lokale våpensmeden, og han anbefalte å "dra gjennom" noen runder med godt gammelt bly i løpet av sesongen, for å "smøre" løpet og redusere slitasjen fra stålhaglet Endret 24. september 2006 av Bjorhus Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har ennå ikke fått kjøpt ny haglammo etter at blyforbudet kom, men vurderer vismut ( Eley ) har en viss motforestilling angående stålhagl, mulig jeg som tar feil, men siden jeg har en eldre enkeltløper fra midten av syttitallet som jeg bruker til sjøfugljakt tør jeg ikke bruke stål. 6890214[/snapback] Jeg brukte eley vismut i fjor, og kan anbefale den.. Den er litt mer skånsom mot kanonen min(Beretta Onyx) enn stålhaglet er. Jeg forhørte meg på den lokale våpensmeden, og han anbefalte å "dra gjennom" noen runder med godt gammelt bly i løpet av sesongen, for å "smøre" løpet og redusere slitasjen fra stålhaglet 6927489[/snapback] Ja bly har en ( smørende ) effekt, tror nok jeg vil gå for Eley ja bare synd at ikke papphylsene finnes lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå