DesertGlow Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 En morsom greie med S-ATA er at det i utgangspunktet skal være hot-swap-kompatibelt, men gjelder det uansett, eller trenger man spesielle kontrollere? Har vanskelig for å se for meg at en Sil 3114-kontroller der du må konfigurere disken som "singel raid" eller hva det nå enn heter for noe takler at du napper ut harddisken og setter på en ny mens maskinen står på? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det gjelder ikke uansett nei, du må ha kontrollere som støtter Hot-Swap, hvis ikke vil maskinen rett og slett fryse når du tar ut disken og ofte resultere i vår alles kjære BSOD! Finn en kontroller som er hot-swap-kompatibel, så skulle det gå bra. S-ATA-grensesnittet som sådan er, som du skriver, HS-kompatibelt, så det ingen skjær i sjøen der. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Var det jeg var redd for ja... Da får jeg vurdere litt videre på mine ombyggingsplaner ... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Søkte litt på komplett etter noen kontrollere som var HS-kompatible, men fant ingen... Er det noen som har oversikt over noen rimelige kontrollere som støtter dette? Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 trodde sata2 var hot swap kompatible?' musa Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hmm.. XFX's S-ATA RAID3-kontroller til 1000-lappen støtter hot-swap. Men det spørs jo hvilket grensesnitt du skal bruke da; PCI (32-bit? 64-bit?), PCI-X eller PCI-e? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 trodde sata2 var hot swap kompatible?' musa 6854237[/snapback] S-ATAII finnes ikke, dessuten må det være tillagt support i kontrollerne for å kunne nytte seg av hot-swap. Disse native billigkontrollerne på de fleste hovedkort (selv om de har "S-ATAII") støtter ikke hot-swap. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Galskap å betale 1000 kroner for tre porter... Finnes det ikke noe enklere uten RAID? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Det er 5 porter Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 lettest med firewire og usb om man trenger hot-swap til en rimelig penge :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå