vebwa Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg kjøpte meg et par øreplugger fra eBay til £13.50, altså 163,- etter Tollvesenets omregningskurser. I tillegg kom frakt på 5.99, slik at totalsummen ble 235,- NOK. På www.toll.no står det da svart på hvitt at når varens verdi ekskl. frakt er under 200 kr er den fritatt for all toll, mva og avgifter. Eneste dokumentasjon på at varens faktiske verdi er £13.50 (163 NOK) er kjøpshistorikken fra eBay. Er det noen som har erfaringer med Tollvesenet i slike saker, og har tips til hvordan man bør gå fram? Jeg hadde selvsagt ikke kjøpt varen hvis prisen hadde oversteget 200 NOK, prisen blir jo doblet hvis mva + fortollingsgebyr skal betales... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hvis det ikke spesifisert hva som er frakt og hva som er verdien til varen blir det riktig med at en må betale moms og tollgebyr. Har du kvitering fra paypal eller kontoutskrift fra at pakken er kjøpt kan du jo prøve å bruke dette for å slippe å måtte betale. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Du trenger bare videresende kvittering fra VISA eller PayPal per e-post til tollvesenet. Det har aldri vært et problem for meg. Tor Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Takk for svar. Da har jeg sendt en pdf-print av betalingsdetaljene på PayPal til [email protected], så får vi se hva som skjer. Burde jo være en grei sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå