Gå til innhold

VG tester musikkmobiler!

balltuss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

Her bør det gjøres en liten oppklaring.

Denne testen er skrevet som en test av ungdomstelefoner, og er laget i samarbeid mellom oss og VG. Vi har altså testet mobiltelefonene som helhet, uten noe spesielt fokus på musikk. Karakterene som er gitt er de samme som på Amobil.

Av en eller annen grunn har avisen i etterkant forandret dette til å være musikktelefoner. Jeg har allerede påpekt at dette er misvisende ovenfor VG.

Vi har selv hatt en kåring av de beste musikktelefonene, og der var det telefoner som W810i og 3250 som toppet listen. Vi er med andre ord helt enige i at verken 6280 eller K610i er verdige testvinnere som rene musikktelefoner.

Lenke til kommentar

Er jo litt spesielt da at Nokia 6280en får så mye skryt, når den har fått så mye slakt pga dårlig programvare, knirkete, og at de 2 skyvedelene sitter løst fra hverandre i mange eksemplarer. Samt at flere land har sluttet å selge 6280en pga den er så mangelfull. Det synes jeg var litt pussig. :dontgetit:

Lenke til kommentar
hey mobber du 6280? det er en glimrende telefon og den funker dritbra til musikk. jeg ser ikke helt hva jeg skal le av.

6847680[/snapback]

:thumbdown: Det beste hadde vært om Nokia hadde fjernet 6280 fra markedet. Den er i ferd med å ødelegge selskapets gode(?) navn og rykte. Har flere venner og kjente som har kjøpt 6280, og de fleste har slitt med det velkjente problemet at 6280 slår av skjermen noen ganger, for så å slå seg av. Selv etter å ha forsøkt å få den reparert, eller byttet den inn 2 til 3 ganger sliter de fortsatt med samme feilen.

Nå jobber de fleste med å få byttet den ut i en SE eller Samsung mobil i stedet. Blir nok ikke Nokia med det første etter å ha testet den "fantastiske" 6280!

Lenke til kommentar

Flott at dere kom med en oppklaring SiRO. Slik VG presenterer testen virker den helt på jordet. At w810i kommer så langt nede i en musikkmobil test er jo helt feil. Hadde testen vært kalt en ungdomsmoniltest hadde det vært mye mer forståelig ja. Men det er slike ting som viser hvor useriøse og hvor lite peiling VG faktisk har. At de da ikke bare gjør som amobil sier, som har mye mer erfaring på området, er jo helt uforståelig.

Lenke til kommentar

På førstesiden i dagens nettutgave av VG står det stort: Musikkmobiler. Av alle skriverier siden merket walkman kom og fokusen på musikkmobiler må jo denne journalisten ha bodd under torva de siste tre årene. Det er absolutt å le av. :!: Om jeg mobber 6280? Nei, det gjør jeg ikke, det er sikkert en glimrende telefon om man har en uten feil. Poenget er jo bare att det er viden kjent at reklamasjonene på denne mobilen har hopet seg opp i tusenvis, og det har også vært skrevet om det i media. Da er det helt på jordet at denne mobilen seiler opp som vinner av en test. Dersom denne testen fører til at butikkene blir kvitt lagrene sine med 6280 telefoner med feil på, vil jo masse folk oppleve ubehageligheter bare pga denne testen. - Denne telefonen vant testen i VG så den skal jeg ha.... :hmm:

Dersom dette er en test i samarbeid med Amobil, bør Amobil tvert kutte ut samarbeidet med VG, da disse uvitende journalistene trekker denne sidens troverdighet og ekspertise kraftig i tvil. Dere bør i hvert fall forlange at de skifter ut denne journalisten eller be om å få godkjenne artikkelen før den går i trykken. :cry:

Lenke til kommentar

Synes at betegnelsen musikkmobil slenges rundt litt for mye for tiden. En musikkmobil burde være en mobil rettet mot mp3-spilling. Av slike mobiler er det stort sett SE sine Walkman telefoner, Nokia 3250, N91 og et par andre. K600i er IKKE en musikkmobil, bare fordi den kan spille mp3-filer. Den har ikke radio, ikke hodetelefoner, ikke skikkelige hurtigtaster for avspilling, ikke stereohøytalere og listen fortsetter.

Det er fryktelig mange som kaller alle mobiler musikkmobil bare fordi de er istand til å spille av mp3. Det blir helt feil! Jeg håper folk lærer å bruke riktig term etterhvert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...