VikinGz Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg er nesten ny på linux siden.... Men har bestemt meg for å ha linux på den ene arbeidsstasjonen på jobb. Men jeg trenger nyere drivere til ett nvidia quadro4 980XGL Jeg trenger andre drivere enn det jeg har fordi disse kjører ren hardware eller noe slikt. Blir slik som i xp uten drivere (laggete og flytte ting osv) Samt trenger jeg wine for å emulere noen av windows varene jeg har... noen som vet hvordan jeg innstalerer det? Også vlc trenger jeg... prøvde og gjøre slik som det stod på videlan.org men jeg sitter fast og vill gjærne ha en guide Kan noen hjelpe meg? Vertfall med de to øverste? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 sudo apt-get install vlc wine Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Du finner det du trenger på ubuntuguide.org: How to install Graphics Driver (NVIDIA) How to install Multimedia Player (VLC) with plug-in for Mozilla Firefox How to install Windows Applications in Linux (Wine) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Ok, men hvor skriver jeg det da Lassie? Hvor skriver jeg noe som helst egentlig? Sorry... men er litt nobb på den sia... +hvordan får jeg bilde på to skjermer slik som i windows (ikke klona, men to arbeidsskjermer? *edit* Prøvde i terminalen og skrev det samme som stod over på vlc, men får opp finner ikke pakken :/ Samme får jeg med wine også Er det noe jeg må skrive eller laste ned før jeg kjører den komandoen? Samt sliter jeg med gaim... den bare forsvinner like etter jeg kjører den :S *en av besjedene* username og maskin nr.(sensurert):~$ sudo apt-get install nvidia-glx nvidia-kernel-common Password: Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig Pakken nvidia-glx er ikke tilgjengelig, men en annen pakke henviser til den. Dette kan bety at pakken mangler, er utgått, eller bare finnes tilgjengelig fra en annen kilde. E: Pakken nvidia-glx har ingen installasjonskandidat Endret 12. september 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Tror feilen kan være at jeg sitter å surfer ved å bruke proxy? I så fall har jeg skrudd på proxy u nettverksinnstilingene. Men må kansje bruke de innstilingene i terminalen også? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Du må legge til pakkebrønner for å få tilgang til programmene. Det står forsåvidt på Ubuntuguide.org, men du kan også se siggen min for hvordan. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Du må legge til pakkebrønner for å få tilgang til programmene. Det står forsåvidt på Ubuntuguide.org, men du kan også se siggen min for hvordan. 6847976[/snapback] Har fått innstalert vlc nå Via det grafiske slik at jeg får brukt proxy innstilingen Men sjønner ikke helt det der med nvidia driverne og wine når jeg bruker det grafikse :S Også noen som vet hvordan jeg får to skjermer til å funke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå