Gå til innhold

Genuine Advantage brukket

Anbefalte innlegg

Synes ikke jeg så noen oppfordring til priatvirksomhet her? Oppfordrer VG til villmannskjøring ved å rapportere om de som kjører alt for fort?

Nyhet er nå nyhet spørr dere meg:P

6849071[/snapback]

De navngav en side som har cracket WGA, noe som folk som eier piratkopierte Windows-kopier kan utnytte. På samme måte som det å linke til crack-sider er forbudt, burde dette være forbudt, men tydeligvis er det ikke det når det er hw.no selv som gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ikke jeg så noen oppfordring til priatvirksomhet her? Oppfordrer VG til villmannskjøring ved å rapportere om de som kjører alt for fort?

6849071[/snapback]

De navngav en side som har cracket WGA, noe som folk som eier piratkopierte Windows-kopier kan utnytte. På samme måte som det å linke til crack-sider er forbudt, burde dette være forbudt, men tydeligvis er det ikke det når det er hw.no selv som gjør det.

6849199[/snapback]

På samme måte som de her linket til en side som har verktøy for å omgå sperrene innebygget i nedlastingstjenestene til Microsoft, burde selvsagt det å linke til crack-sider også være lovlig.

Lenke til kommentar

6849071[/snapback]

6849199[/snapback]

På samme måte som de her linket til en side som har verktøy for å omgå sperrene innebygget i nedlastingstjenestene til Microsoft, burde selvsagt det å linke til crack-sider også være lovlig.

6849233[/snapback]

Kanskje det, men det er irrelevant, da hw.no har bestemt at sånn er det, men så bryter de reglene selv.

Lenke til kommentar

Jeg er også enig at det er litt dobbeltmoral her. Hvis ikke vi får lov til å linke til sider som leverer cracks til spill, så bør i hvert fall ikke "pappa" Hardware.no gjøre det.

Tresprit: Jeg ser ikke noe dobbeltmoralsk i dette. WGD like fullt en genuin ulempe for oss som har lovlige kopier av windows og det er nyttig at dette kan omgås for å slippe plagsom aktivering hver gang man bytter litt maskinvare eller reinnstallerer windows.

6848427[/snapback]

Vel - se hvor ofte du installerer Windows, og se hvor ofte du starter opp spill. Det er mer nyttig å cracke spill for å unngå å bytte disker hele tiden og/eller unngå å vente på trege kopibeskyttelser hver gang du starter spillet.

Lenke til kommentar

Kanskje noen av de mange som får beskjed om at de har ulovlig versjon av win, (det være seg både de som har betalt og de som har stjelt), kan skaffe seg oppdateringer på en verdig måte. Såfremst noe annet enn maktapparatet til windows kan by på et alternativ kan det jo hende folk begynner å bruke det isteden. Kanskje noe som muliggjør oppdatering uten å gøre bruk av iexplore. Jeg mener, hvorfor oppdatere med noe som du ikke vil bruke, og som må oppdateres ofte når man først er igang??

Jeg stemmer forøvrig for at Simen1 i fremtiden får en finger med i spillet når artikler av denne sorten skrives. Han representer min mening på en fin måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Denne artikkelen vekker oppsikt fordi man, iallefall jeg, ikke har sett en lignende artikkel på HW før. Har sikkert være noen andre av lignende kaliber dog.

Uansett, er egentlig imot at Hardware lenker til siden. Å nevne nyheten er helt greit, men å lenke til siden hvor utfyllende info står skrevet (og tilogmed muligheten for å laste ned filene etc etc.) synes jeg er drøyt.

Håper vi får et flertall for at HW i det minste fjerner lenken/referansen til siden hvor du kan hente/finne oppskriften. Evnt. lenke til en annen side som skriver om samme nyhet, en slags indirekte resursspeker. Det fraskriver iallefall HW det faktum at de driver opplysning om ting som egentlig ikke er lov. Flere som er enige?

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Denne artikkelen vekker oppsikt fordi man, iallefall jeg, ikke har sett en lignende artikkel på HW før. Har sikkert være noen andre av lignende kaliber dog.

Uansett, er egentlig imot at Hardware lenker til siden. Å nevne nyheten er helt greit, men å lenke til siden hvor utfyllende info står skrevet (og tilogmed muligheten for å laste ned filene etc etc.) synes jeg er drøyt.

Håper vi får et flertall for at HW i det minste fjerner lenken/referansen til siden hvor du kan hente/finne oppskriften. Evnt. lenke til en annen side som skriver om samme nyhet, en slags indirekte resursspeker. Det fraskriver iallefall HW det faktum at de driver opplysning om ting som egentlig ikke er lov. Flere som er enige?

6850174[/snapback]

DEFINITIVT ikke jeg! Det er faktisk LOV å linke til andre nyhetssider, det er lov å linke til sider med cracks, det er lov å linke til torrentrackere, til torrentfiler, bare ikke direkte til det opphavsbeskyttede materialet. Det er bare HW som har satt en dum forumregel. Endret av Kris R
Lenke til kommentar
Det er faktisk LOV å linke til andre nyhetssider, det er lov å linke til sider med cracks, det er lov å linke til torrentrackere, til torrentfiler, bare ikke direkte til det opphavsbeskyttede materialet. Det er bare HW som har satt en dum forumregel.

6850231[/snapback]

Der sa du det - en forumregel. Hvis en skribent for nettverket oppretter en forumtråd som omhandler priatkopiering med linker vil den redigeres eller stenges like fort som jeg nettopp slettet et par linker i denne tråden.

Regelen om piratkopierng tviler jeg på at blir fjernet, og alternativet, om dere skal se så fryktelig svart hvitt på det, er at man ikke åpner tråder for å diskutere artikler som denne, da "den bryter med forumreglene".

Jeg skulle ønske folk hadde litt perspektiv og fikk det inn at denne kategorien brukes for automatisk opprettede diskusjontråder for artikler og dermed er unntatt en del av reglene - i alle fall på første innlegg.

Lenke til kommentar

Tja, saken med en vis stor svensk piratside/torrentportal var vel omtrent på samme linje, og det ble ramaskrik fra det en skulle tro var liberal ungdom da også...

Jeg er vel tilbøyelig til å være enig, men så lenge det ikke er ulovlig så må vel redaksjonen få gjøre det de mener er riktig :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

6850174[/snapback]

:!:

Lenke til kommentar
Det er faktisk LOV å linke til andre nyhetssider, det er lov å linke til sider med cracks, det er lov å linke til torrentrackere, til torrentfiler, bare ikke direkte til det opphavsbeskyttede materialet. Det er bare HW som har satt en dum forumregel.

6850231[/snapback]

Der sa du det - en forumregel. Hvis en skribent for nettverket oppretter en forumtråd som omhandler priatkopiering med linker vil den redigeres eller stenges like fort som jeg nettopp slettet et par linker i denne tråden.

Regelen om piratkopierng tviler jeg på at blir fjernet, og alternativet, om dere skal se så fryktelig svart hvitt på det, er at man ikke åpner tråder for å diskutere artikler som denne, da "den bryter med forumreglene".

Jeg skulle ønske folk hadde litt perspektiv og fikk det inn at denne kategorien brukes for automatisk opprettede diskusjontråder for artikler og dermed er unntatt en del av reglene - i alle fall på første innlegg.

6850330[/snapback]

Hvis man mener at linking til sider der man kan laste ned cracks ikke bør forekomme i forumet, hvorfor gjør man det da på hw.no? Er det en slags grense, der linking til disse sidene ikke skader på den ene siden, og der man får advarsel for å gjøre det på den andre siden?

Så vidt jeg vet er diskusjon.no og hw.no veldig tett integrert. Hadde ikke det vært tilfelle, hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar

Men igjen, nå var det noen som misforstod meg - deriblant Simen1.

Poenget mitt er jo ikke at jeg ikke er i mot å cracke windows og spill - originalt eller ikke, men jeg mener at det er galt av Hardware.no å bryte de retningslinjene de selv har satt for sine egne brukere.

Men enden - mener du altså at det ikke er dobbeltmoralsk å linke til en side samtidig som man forklarer (relativt) godt hvordan man skal bruke filer på den siden til å omgå en piratkopieringsbeskyttelse som et selskap har laget, når forumreglene sier at det er ulovlig å linke til informasjon som kan føre til piratkopiering?

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

legg da merke til den første setningen om at det kan føre til piratvirksomhet.

Du snakker om å ha perspektiv, jeg mener selv at jeg har mer enn nok perspektiv til å se dobbeltmoral når det sparker meg i ræva. Så derfor er jeg uenig med hardware.no's politikk på dette området, og mener at enten bør det være greit for alle å skrive innlegg med samme ordlyd som denne artikkelen, eller så bør heller ikke hardware.no gjøre det. Forøvrig så kan jeg ikke huske å ha sett denne typen artikler på hardware før om årene, men jeg mener å erindre å ha sett en veldig lik en for et par uker siden.

Men for all del, la de fortsette å skrive slike artikler for min del, jeg setter jo pris på den informasjonen jeg kan få ;)

Lenke til kommentar

Det er vel en forskjell på hva man mener pressen kan foreta seg og hva tilfeldige brukere bør kunne legge fram av informasjon i et forum Det er tross alt Hardware Online eller Orkla MEdia som får svi på pungen hvis noen finner ut at det er fyfy å lagre informasjon om piratkopiering på serverne.

Om det er en kontrollsak der man vil ha oversikten over en gråsone i loven i egne tjenester som gjør det eller noe annet vet jeg ikke, men så leng det er satt en regel så skjønner jeg ikke hvorfor folk skal syte og bære seg ved en hver anledning.

Alt var mye bedre i gamle dager, da folk ikke måtte lage en kampsak av alle mulige småsaker...

edit: Når det gjelder knytningen mellom nyhetssidene og forumet så er den tydeligvis for tett når folk ikke klarer å se forskjellen. Søren heller, det er en veldig mange brukere som tror at forumet er senter for hele nettverket (at det er her all fokus ligger) og at nyhetstjenestene er noe underprioritert bitjenetste :)

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske folk hadde litt perspektiv

Hallo i luken,hvem mangler perspektiv?

Hadde jeg skrevet ordrett det samme som det som står i post 1 og lagt det ut her så hadde jeg jo blitt utestengt :cry:

Snakk om å kaste stein i glasshus :whistle:

6850415[/snapback]

Jasså? Jeg hadde redigert vekk linken og bedt deg ikke gjøre det igjen jeg. Det var faktisk det jeg gjorde også, hvis du leser litt opp :)

Jeg synes du svartmaler litt når du messer om utkastelse og brudd på verdensfreden hver gang moderering og forumregler dukker opp.

Legg merke til at jeg ikke ønsker å diskutere reaksjonen på brudd på reglene i denne tråden da det ikke har noe med temaet å gjøre :)

Lenke til kommentar
Alt var mye bedre i gamle dager, da folk ikke måtte lage en kampsak av alle mulige småsaker...

6850413[/snapback]

I gamledager var forumet en anelse mer liberalt, og det var mye mindre og triveligere (alle kjenner alle, nesten). Ellers kommer jeg ikke på noen eksempler fra "tidlige" hardware.no/programmer.no som nevner cracking med såpass direkte lenker som denne artikkelen.

For alle de små barna som nå vokser opp på diskusjon.no blir denne dobbelmoralen det samme som om mor skulle stått og ropt "Ikke faen om du får banne i mitt hus, din drittunge".

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske folk hadde litt perspektiv

Hallo i luken,hvem mangler perspektiv?

Hadde jeg skrevet ordrett det samme som det som står i post 1 og lagt det ut her så hadde jeg jo blitt utestengt :cry:

Snakk om å kaste stein i glasshus :whistle:

6850415[/snapback]

Jasså? Jeg hadde redigert vekk linken og bedt deg ikke gjøre det igjen jeg. Det var faktisk det jeg gjorde også, hvis du leser litt opp :)

6850433[/snapback]

Så kan du spørre deg selv: er det noen forskjell på om linken kommer i fra dette forumet, eller OT-Baren? Gjør linken noen mindre "skade" her, enn i et annet forum?

(Jeg vet at dette har blitt blåst litt ut av proporsjoner, synes bare dere burde følge deres egne regler.)

Lenke til kommentar
Jeg synes du svartmaler litt når du messer om utkastelse og brudd på verdensfreden hver gang moderering og forumregler dukker opp.

Hva F er det du anntyder??

For å si det veldig pent så synest jeg faktisk du er direkte frekk her.

Jeg kom da vitterligen med mitt syn på denne posten lenge før du skrev et eneste ord.

At dere derimot ikke takler kritikk serlig godt er en annen velkjent sak.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...