Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Infinity til Sonata?

Sneglen

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg endelig lappen og bil, men dessverre mangler det skikkelig lyd i bilen, og det har jeg planer om å endre på så fort som mulig.

Det lydsystemet som er installert i bilen nå er noe standard greier som ikke spiller særlig høyt, og ikke særlig bra. Høyttalerene er plassert på dashbordet og i hattehylla. I tillegg har spilleren (Blaupunkt) problemer med å spille av CDer over tid, noe jeg er redd blir forårsaket av varme.

Det jeg ønsker til bilen er god balanse mellom mellomtone/diskant og sub, og en sub som trykker hardt og fort. Dessverre vet jeg ikke helt enda hvor mye jeg kan bruke på dette, men jeg regner med ei grense på 10.000 til å begynne med.

Om det hadde vært mulig å få tak i utstyret i Bergen hadde det vært ønkselig, og siden Bilradiospesialisten har lokaler her, har jeg egentlig sett på deres tilbud og kommet frem til at Infinity kanskje hadde vært artig å sette opp, sammen med en Pioneer-spiller. Problemet mitt er at jeg ikke vet om Ifinity er noe å satse på, eller hva Infinity har som er bra. Jeg vet heller ikke hva for en forsterker jeg bør satse på, eller hvor mye strøm som trengs, kontra det jeg har... Med andre ord trenger jeg en god del hjelp!

Når det gjelder budsjettet, så har jeg vel egentlig det klart meg så fort jeg vet hvor mye jeg får i stipend (noe som burde komme i løpet av uka), men foreløpig setter jeg opp et budsjett på 10.000 - om jeg får et komplett system til denne prisen tviler jeg på, men om jeg får skikkelig spiller og høyttalere til denne prisen hadde jeg blitt fornøyd, så får det heller bli med en anbefaling av sub m/forsterker ennsålenge, og så kjøper jeg det når jeg har råd til det.

Det jeg da trenger hjelp til å velge og fastslå er:

- Hvilken spille skal jeg velge? (Liker Pioneer-spilleren jeg har linket til)

- Hvilke høyttalere skal jeg velge?

- Hvilken sub & forsterker skal jeg velge?

- Om jeg får et bra system til 10.000 - hvilke deler består det av?

- Har jeg nok strøm til å drive dette?

Tror det summerer opp det meste for nå.

Hilsen Trond! :thumbup:

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde at Engen Audio hadde sluttet å levere Soundstream pga. manglende kvalitet over tid? Jeg hadde nemlig tidligere planer om å kjøpe Soundstream, men gått bort ifra det siden Engen Audio valgte å slutte å levere det siden de hadde fått mange henvendelser fra brukere som satt igjen med dårlige komponenter, ihvertfall elektronikk. Dette er altså noe jeg har lest på et forum jeg ikke husker navnet på... :S

Lenke til kommentar

Nei han selger Soundstream. Har kjøpt Soundstream Sub og monoblokk der. Skal kjøpe Soundstream frontsett og forsterker fra han snart. Har i alle fall ikke sett noen negative kommentarer om Soundstream stereo. Soundstream får jo bare skryt for gode forsterkere/høytalere på bilforumet.net, i alle fall.

Har kjøpt Reference RFW-12 og Lil'Wonder LW1.350. Spiller meget bra. Så nå venter jeg bare på Reference RF-60C frontsettet :dribble:

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Har fått høre at jeg kanskje bør satse på Morel istedenfor. Selv synes jeg det virker interessant - noen som har noen andre meninger? Har forsåvidt ingen betydning for meg hvilket merke jeg har, sålenge det er fyldig lyd, og jeg ikke betaler for bananene til sjefen, men heller for høyttalerene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har fått høre at jeg kanskje bør satse på Morel istedenfor. Selv synes jeg det virker interessant - noen som har noen andre meninger? Har forsåvidt ingen betydning for meg hvilket merke jeg har, sålenge det er fyldig lyd, og jeg ikke betaler for bananene til sjefen, men heller for høyttalerene.

6867002[/snapback]

Jeg er sjef!

Spiser dog begrenset mengde bananer så våre produkter kan trygt kjøpes i god tro om at pengene går til mer fornuftige ting (mener da NYE og flere varer til lageret!) enn bananer.

Dette til informasjon!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...