1rescue Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Hei igjen alle sammen, Jeg har som nevnt en AMD 64 Athlon x2 4200 @2600 stabilt på vann, 35 - 37C idle temp og en ca 44 - 50C max load (har ellers gode vifter og 24C i kabinettet) Er det tilrådelig å klokke mer så lenge temperaturen holder seg så pass bra? Takker for alle svar. Mvh Erik Edit; @2600 er min nye klokk, forrige er i taggen. Klokker langsomt, jeg har god tid jeg .. Endret 12. september 2006 av 1rescue Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Neppe farlig, Kjør på! Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Peis på. Bruk gjerne Orthos til å sjekke stabilitet. Fyr opp timings så det ikke holder deg tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det jeg pleier å gjøre... er å finne den kombinasjonen av klokk, temperatur, vcore som er mest optimal for stabil "24/7 bruk". For de fleste CPU'er vil man finne at den klokker greit opp på default VCore til en gitt hastighet.. Så kommer ett nytt "interval" hvor det også går greit å klokke litt til uten å øke VCore vesentlig. Så kommer man til ett punkt hvor en liten økning av klokk krever en "eksponentiell" (nesten) økning av VCore for å få det stabilt, gjerne fulgt av krav til bedre kjøling for å få det 100% stabilt over mange timer (luftkjølt). Jeg gir meg når jeg når den "veggen" som jeg prøver å beskrive her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå