Naglfar14 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har kjøpt en ny disk som fungerer fint. Var vekke i helgen og hadde med meg den nye disken min. Når jeg igår skulle koble til diskene mine så var det ingen funksjon. Viftene går på hovedkortet, men kommer ikke engang inn i Bios. Ved en anledning koblet jeg fra IDE kablene og startet maskina, da kom jeg inn i Bios. Hva kan være galt? Har tenkt at det kan være noe galt med, men synes det er rart jeg bare kom inn i Biosen en gang. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hei og velkommen til forumet! Det kan virke som du har kommet borti en ledning inni eller utenpå kabinettet. Sjekk at alt sitter riktig. Er det ekstern eller intern harddisk? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Naglfar14 Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Det er en intern harddisk. Slik jeg ser det så er alle kablene ordentlig satt inn. Lurte kanskje på om det kan være kablene det er noe galt med? Men skulle jeg ikke uansett kommet meg inn i Biosen? Selv om kablene kan ha brudd? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det er en intern harddisk. Slik jeg ser det så er alle kablene ordentlig satt inn.Lurte kanskje på om det kan være kablene det er noe galt med? Men skulle jeg ikke uansett kommet meg inn i Biosen? Selv om kablene kan ha brudd? 6846924[/snapback] Prøv å koble fra alle harddisker. Hvis det kommer opp en feilmelding (som tyder på at HK ikke finner disken, noe som er ganske naturlig) er det mulig at det ikke er HK som er synderen. Hvilken respons får du fra skjermen når du prøver å starte opp pcen? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Virker som det er en IDE harddisk? Har du satt jumper rett? (master eller slave).. Lenke til kommentar
Naglfar14 Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Det er ingen signaler i det hele tatt, kommer ikke inn i Bios en gang. Kom inn i Bios en gang igår, men det var med dden ene gangen. Skjønner ikke hva det kan være, men kanskje hovedkortet kan være ødelagt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Brudd i kablene skal ikke være problem. Kortsluttning derimot kan være katastrofalt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå