x-team Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Skal ta denne på fredagen som kommer tenkten jeg, har vært og prøvd meg på et par prøver forsjellige steder på nettet, har bestått alle prøvene jeg har tatt, og bare på hvordan min sjangse er for og klare og bestå teori prøven på biltilsynet da? Har et problem med og glemme alt det jeg skal huske når jeg får litt press på meg som foreksempel når jeg skal ta teorien! Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Etter det jeg har hørt er teoriprøvene på nettet veldig lite relevante i forhold til den hos biltilsynet. Selv øvte jeg bare et par ganger på teoriprøver på nettet, og holdt meg til teoriboken. Noe press vil jeg vel ikke akkurat si at du har. Mener å huske at jeg fikk 90 minutter på meg, men jeg brukte bare 30 av disse. Da tok jeg med god tid og stresset det ikke opp i det hele tatt. Så jeg tviler på at dårlig tid blir et problem Anyway; lykke til;) Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg brukte ATL sin test hvor man betaler 30 kroner for å prøve i 24 timer, funket ganske bra, for jeg fikk 4 feil på teorien Leste også boka en gang, og prøvde de fleste nett-prøvene, men jeg synes ATL sin fungerte best Lenke til kommentar
x-team Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Takker for svar! Når jeg leser i teori boka så syntes jeg at jeg leser mest bare det jeg kan fra før av og ser som logiske ting, da jeg har kjørt moped i 2år samt 125ccm. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg leste trafikkboka mi slavisk. Metoden jeg brukte, var å lege gjennom boka en gang, fortløpende. Så tok jeg en lite lesepause. Tok opp boken i blant, bare bladdet opp på en side, så på bildene å leste. Hele tiden mens jeg leste, prøvde jeg å virkelig skjønne hva jeg leste! Etter å ha gjort dette i noen månder, begynte jeg på nytt. Tok siste kapittelet, og leste bakover. Men jeg leste nå hvert kapittel skikkelig godt. Og spurte meg selv spørsmål osv. Når dagen min nærmet seg, kjøpte jeg en prøve på www.teoritentamen.no <- Er vel en ATL prøve. Jeg tok vel denne 10-15 ganger, uten å stryke. Dagen kom, og jeg tok prøven på biltilsynet. Brukte 20 min på å svare, og 15 minutter til å se over prøven. Rettet opp en del underveis! Jeg fikk 2 feil på prøven. Vil si at teoriprøvene på internett ikke er så veldig relevante, i forhold til den på biltilsynet. Fordelen er jo at du greier å tenke metodisk, og luker ut di gale svarene! For greia er at det som er feil, er VELDIG usannsynlig og feil, mens det som er rett virker veldig sannsynlig. Ta deg god tid, og tenke over hva du virkelig vil ha gjort hvis du selv kom i en slik situasjon. Tenk hele tiden på veitrafikkloven. Være hensynsfull, aktpågivende og varsom. Bildene er også veldig mye til hjelp, de er ikke tilfeldige for å si det slik =) Lykke til på prøven! Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg åpnet aldri en eneste teoribok og gikk ikke på noe teorikurs, brukte bare www.teoriproven.no. Fikk 6 feil (ikke den nye typen teoriprøve). Som Antarctica sa; de gale svarene virker ofte helt usannsynlig. Har du 125cc-lappen så skal vel ikke bilteorien være noe problem i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå