-Serenity- Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Min 97 Passat har et irritasjonsmoment. Hvis jeg kommer sigene i 20-30 og trykker inn clutchen, synker turtallet en anelse for mye (ned mot 500) slik at motoren bare akkurat klarer å justere seg opp og unngå å dø, deretter går den pent på tomgang. Jeg kan se at frontlysene nesten begynner å svikte idet det er på det laveste. Forøvrig er turtallet på tomgang helt fint, verken for lavt eller høyt. Kan jeg justere dette på egen hånd eller må det fagfolk til? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hiver meg også på denne tråden...Har en passat 95 som har akkuratt samme symptomet. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 PÅ de fleste som har dette problemet er det sot i gasspjeld/tomgansregulator.Det kan renses. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 PÅ de fleste som har dette problemet er det sot i gasspjeld/tomgansregulator.Det kan renses. 6852323[/snapback] Har du noen gode metoder å rense dette på? Lenke til kommentar
theggenes Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 PÅ de fleste som har dette problemet er det sot i gasspjeld/tomgansregulator.Det kan renses. 6852323[/snapback] Har du noen gode metoder å rense dette på? 6853300[/snapback] Her er min metode som normalt fungerer på det meste som sitter fast: Skru ut og legg i diesel en liten stund, blås tørt med trykkluft etterpå. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har samme problemet etter at jeg tok ut motor og kasse for å skifte clutch på volvo 460. Jeg har en føler på magnetventilen til veivhusventilasjonen som ikke har riktig motstand, men skal prøve å gjøre rent gasspjeld og tomgangsreguleringsventilen først...sinnsykt irriterende igrunn Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Da har jeg rensa ventilen og gasspjeldet, men sliter fortsatt med veldig lavt turtall et øyeblikk hvis jeg clutcher ut fra 1500rpm og nedover... Lenke til kommentar
-Serenity- Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Fant du at det var noe særlig med sot da? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det var litt sot og dritt her og der, men ikke mer enn "normalt". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kanskje ta en tur innom VW for å oppgradere programvaren i motorstyringen til nyeste versjon? Dette tar ca 10 sek, så selv Møller bør vel kunne gjøre dette gratis. Eller?? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei alle som sliter med samme problemet, spesielt trådstarter... Nå har jeg fått fikset samme feilen på min 95 passat. Problemet var sot og drit i tomgangsventil og rundt gasspjeldet. Jeg kjøpte en boks CRC carburator cleaner som visste seg veldig effektiv til dette. Jeg løsnet tomgangsventilen og sprøytet denne godt til den var ren, så renset jeg gasspjeldet og området rundt dettte med sprayen og en fille så langt inn jeg kunne. Deretter monterte jeg alt sammen igjen, løsnet slangen ved luftfilterboksen, startet motoren og sprutet inn resten av boksen på høy tomgang i slangen. Dette gjorde susen og bilen min er nå kvitt "kolsen" Lenke til kommentar
-Serenity- Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Interesting...jeg er ikke særlig bilkyndig, hvor kan jeg finne denne tomgangsventilen og gasspjeldet? Kan umulig være store forskjellig fra din til min...? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hadde samme problemet med min BMW, renset tomgangsregulatoren selv om den ikke så spesielt skitten ut. Det hjalp veldig, turtall ble helt stabilt. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Dette må jeg prøve på min bil. Citroën ZX 1.8i. Har samme problemet med at hvis jeg presser inn clutchen når jeg har et visst turtall så faller turtallet ned til 500, og i andre tilfeller dauer bare bilen Takk for hintet;) Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg tok å gjorde det dere sa her, renset gasspjeld og tomgangsventil, men forsatt når jeg trykker inn clutchen så faller turtallet ned fort og så dauer bilen. Jeg har ikke skifta tennplugger på snart 2 år, kan det ha noe med saken å gjøre? Er det noe annet som kan ha innvirkning på at motoren dauer slik? Bilen min er en Citroën ZX 1.8i Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Skift tennplugger du! Disse små krabatene kan gjøre mye faenskap med bilen... Lenke til kommentar
petteroe Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har en 1985 Scorpio som har samme symptomer, bortsett fra at den ofte går så lavt at den dør helt da. Ikke så veldig kult i rushtrafikk i Oslo. Heldigvis funker startmotoren fint enda.... Jeg er nerd og ikke noen mekaniker. Er det noen i vestfoldområdet som renser en slik sak fort og gæli? Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det ikkje mogleg å bruka nokon form middel i bensintanken som renskar opp systemet då? Lenke til kommentar
petteroe Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det hadde passet meg ypperlig hvis det fantes noe sånt... Anyone? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det ikkje mogleg å bruka nokon form middel i bensintanken som renskar opp systemet då? 7092241[/snapback] Har jo shell V-Power.. Jeg merker forskjell, og min mekaniker bror merker forskjell.. Det funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå