aldrimerforum Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 (endret) nope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Det er vel typisk slike Linux fanatikere som er de verste. De har en tendens til å anta at windows=piratkopi. Greit at programmene stort sett er "gratis" til Linux, men det hjelper lite når de er fulle av feil, er ubrukelige eller du må kompilere hele dritten på ny for å få den til å funke med din datamaskin... somregel av en eller annen ukjent årsak. Det er ikke bare Windows programmer og windows som er fulle av bug, Linux kryr med slike ting eller som noen sier, det er programmene som utgjør det grafiske grensesnittet som er fulle av bug. Samme det, bryter det sammen, så bryter det sammen. Tviler på at noen trøster seg med at Windows NT kjernen er kjempestabil, dersom explorer bryter sammen hele tiden.. OK, har mitt sinte urasjonelle utbrudd noen hensikt? Tja, kanskje kanskje ikke.. poenget er at ikke jeg heller digger folk som beskylder absolutt alle for piratkopiering, med den hensikt i å få folk til å bruke noe som i praksis er ubrukelig til annet enn webservere og litt slikt. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 12:15, skrev HoVeSkOt:Syns folk skal slutte å være så ufattelig prippen når de ser snurten av ordet "warez" eller "piratkopi" eller noe i den retningen. Jepp, og når vi ser noen stjeler i butikken, så la oss ikke si noe, for det er jo opp til politiet :-> Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Stjeling er stjeling, punktum. Skal selv sta og kjøpre hitman 2 og need for speed HP 2 på elkjøp i dag. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 (endret) nioe Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 12:27, skrev kindings:bla bla bla... Hva har Linux / Windows med dette temaet å gjøre?!! :???: Lenke til kommentar
pskard Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 12:49, skrev HoVeSkOt:Når du derimot kopierer et spill, taper verken PRODUSENTEN eller noe BUTIKK ei jÆvla krone! Grunnen bør du kanskje skjønne selv..? Tror du bør tenke deg litt mer om før du skriver slikt... Det sier seg selv at produsentene taper penger på at en kopiere spill! Enten kjøper du de eller så kopierer du de. Så enkelt er det. At produsentene ikke har blitt påført et direkte tap som følge av at noen evt piratkopierer spill betyr ikke at de ikke taper penger på det. Det er reelt sett snakk om tapt fortjeneste. I praksis er det det samme som direkte tap (bare ofte litt vanskeligere å måle). Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Når du derimot kopierer et spill, taper verken PRODUSENTEN eller noe BUTIKK ei jÆvla krone! Grunnen bør du kanskje skjønne selv..? Dette må være blandt de teiteste påstandene jeg har hørt på lenge. Dersom kopiere og bruker spillet/programet, taper produsenten/butikken penger. Grunnen bør du kanskje skjønne selv..? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 12:49, skrev HoVeSkOt: Quote: Den 2002-10-29 12:34, skrev fullifaencom: Jepp, og når vi ser noen stjeler i butikken, så la oss ikke si noe, for det er jo opp til politiet :-> Syns du bør se forskjell på STJELING og KOPIERING! Hvis du f.eks går i butikken og nasker, har butikken TAPT NOE, Kan jo også sammenligne mned hvis du f.eks STJELER et spill i butikken. Altså du TAR MED DEG PAKKA HJEM. Da har burikken tapt akkurat inntakskosten til spillet. Produsenten har derimot ikke tapt ei krone, siden butikken har hr allerede kjøpt inn spillet. Når du derimot kopierer et spill, taper verken PRODUSENTEN eller noe BUTIKK ei jÆvla krone! Grunnen bør du kanskje skjønne selv..? men uansett ulovlig. støtt heller produsenten!! kjøp spillet. Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Er du gal?? Tror du det er gratis å lage spill? Hva med produksjonskostnadene. Tror du produsenten består av 200 personer som programerer gratis og at CDene oppstår av seg selv når de er ferdige? Hvis du tenker deg om så tror jeg du skjønner at du tar feil. Når det gjelder butikken vil de tape eventuelle inntekter de hadde hatt, hvis du hadde kjøpt spillet. Så å si at ingen taper penger på at du laster ned spillet er hårreisende. Jeg tror faktisk ikke du mente det du skrev Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Godt å se at det er noen som er enig med meg i at vi må støtte produsentene :-> Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hahaha.. De taper jo ikke en ***** krone på at du kopier et spill du ALDRI i livet kunne tenke deg å betale for. Det er vel det Hovedskot mener, men han er ikke så flink til å uttrykke seg stakkar.. :razz: Men det er jo flere som kjøper spillet etter å ha spillt warez versjonen over en tid. Noen spill bare MÅ du kjøpe. Warcraft 3 bla og de fleste online spill, med unntak av Anarchy Online, som Funcom oppfordrer til å kopiere av folk. Men de tjener penger på en annen måte. :smile: Skal ikke se bort i fra at offline spilling forsvinner om 10 års tid. Og da må du betale $ i måneden for å spille singelplayer på Doom VI :razz: Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Problemet er jo at spill er altfor dyrt. Produsentene biter seg sjøl i halen når de priser dem så dyrt... Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: OK, har mitt sinte urasjonelle utbrudd noen hensikt? Så klart. På tide flere setter linux folka på plass! Lenke til kommentar
president Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Her var det mange opphissede meninger fra begge leire gitt. Faktum er uansett at produsenten ikke taper noe på at man laster ned en piratkopi. Hvis man laster ned spillet istedenfor å kjøpe det, så "taper" produsenten riktignok fortjeneste, men det blir noe litt annet. Det er nemlig ikke slik at alle som laster ned en piratkopi hadde kjøpt spillet hvis de ikke hadde hatt tilgang på en piratkopi. At det er ulovlig er greit, men det er en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Soory for dobbeltposting [ Denne Melding var redigert av: Menkromsen på 2002-10-29 15:01 ] Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Er enig i at folk er litt prippene på ordet "warez" Synes faktisk at det ikke er SÅ dumt med piratkopierte spill. Det gir en bare mer lyst til å kjøpe spillet, for å få embalasjen og bruksanvisnig (dass-litteratur :smile: ) Men samme det........Alle har sin mening om warez. Folk må bare ikke være så prippne om warez. Magnus [ Denne Melding var redigert av: menkromsen på 2002-10-29 15:01 ] Lenke til kommentar
xthal Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 tar heller å kopierer et spill enn å kjøpe det, men hvis jeg syns det er BRA, da drar jeg ned til ei sjappe og kjøper det. syns egentlig det er ganske greit jeg, da slipper jeg å kaste bort flere tusen i året på drittspill jeg ville blitt lei av etter ei uke lell og som aldri hadde fortjent livets rett uansett :razz: tror jaggu jeg må kopiere hitman2 i dag jeg Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 12:49, skrev HoVeSkOt:Når du derimot kopierer et spill, taper verken PRODUSENTEN eller noe BUTIKK ei jÆvla krone! Helt enig. Dette gjelder selvsagt ikke i alle tilfeller, men i sikkert 90% av tilfellene. Jeg hadde aldri giddet å kjøpt lego racers f.eks. Faktisk så er jeg ikke sikker på om det er noen av spillene jeg har jeg hadde giddet å betale 400kr for. (GTA3 og UT2003 kanskje) Forresten, noen som tror Microsoft hadde vært så stor som de er i dag, uten piratkopiering? Det tror ikke jeg! Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Helt enig.Dette gjelder selvsagt ikke i alle tilfeller, men i sikkert 90% av tilfellene. Jeg hadde aldri giddet å kjøpt lego racers f.eks. Faktisk så er jeg ikke sikker på om det er noen av spillene jeg har jeg hadde giddet å betale 400kr for. (GTA3 og UT2003 kanskje) Ok, jeg skal huske det, når jeg skal ha grønnsaker f.eks. det er jo ikke verdt 20kr kiloen, så da er det greit at jeg ikke betaler for dem (uten om gulerøtter kanskje). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå