Gå til innhold

Bestille fra play.com - trøbbel med kredittinfo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri hatt noen problemer med hverken registrering eller betaling på Play.com - har registrert både MasterCard og VISA-kort der, og kjenner meg over hodet ikke igjen i problemstillingen(e) som fremstilles i denne tråden.

 

Neivel.

 

Har samme problem selv for tiden med Play. Har trippelsjekka alt av siffer og adresser, driver å prøver små justeringer dag for dag nå :-P Har vært borti lignende tilfeller før ved andre nettbutikker, og da har set som regel vært en liten filledetalj...så det er vel bare å prøve seg frem tenker jeg

Lenke til kommentar

Dere som har problemer; er det ved førsteregistrering eller ved endring av kredittkortinfo?

 

For meg er ting registrert på følgende måte:

 

Name: Mitt fulle navn (fornavn etternavt) dersom du har æøå i navne så prøv å srkive noe annet, men jeg tror ikke det skal være nødvendig. Det ville i så fall vært det siste jeg prøvde. Det kan bli krøll dersom man skriver noe annet her siden navnet skal match navnet på kortet.

 

Addresse: Her er det 3 linjer og jeg har brukt 2 av de. Gateaddresse og nummer på den første, postnummer og sted på den andre. Tredje er har jeg latt stå blank.

 

Postcode: repiterter postnummeret her.

 

Country: velger Norway i nedtrekksgardina.

 

Telephone: +47 mitttelefonnummerutenmellomrom. altså +47, mellomrom, 8 siffer uten mellomrom. Jeg har også valgt fasttelefon, ikke mobil. Vet ikke om det har noe å si.

 

Cardnumber: alle sifferene i kortnummeret (de som er stanset ut, ikke kontonummer) uten mellomrom. Når disse er registrert så vil alle untatt de 4 siste erstattes med stjerne.

 

Valid from: velger ikke noe.

 

Expiry date: Måned og årstall slik det står på kortet. (står det 09/11 på kortet velger du 09 på første og 2011 på andre). Det står gjerne "valid thru" ved expiry date på kortet.

 

Issue number: velger ikke noe.

 

CV2: på samme side som magnetstripa står det 4 tall, ett mellomrom og 3 tall. CV2 er de 3 siste tallene. Tast de inn her.

 

 

 

Når kortet går ut er det bare Expire date og CV2 som må endres. Nytt kortnummer er som regel det samme så sant man ikke har fått erstatningskort for ett som er stjålet/mistet. Navn og adresse bør funke dersom det her funket før.

 

For studenter så må man være opmerksom på om "cardholder addresse" folkeregistrert adresse eller hybeladresse. Adresse og navn kortet er registrert med burde være dit nytt kort sendes når det gamle går ut på dato.

 

Dette funker for meg. Håper det kan være til hjelp for noen.

Lenke til kommentar

Men det gjelder vel bare når man skal bestille noe. Ikke for å få registrert kredittkortinfo?

 

Det er litt snodig det der med valuta. Play har byttet litt frem og tilbake. På hjelpsidene står det nå at man må velge Euro for å få sendt til utlandet, men jeg har ikke noe problem med å handle i Pund. Det var en kort periode jeg måtte handle i euro, men plutselig var det mulig å handle i pund igjenn.

Lenke til kommentar
det er vel ikke akkurat poengter det.. er jo tross alt ingen som har funnet en løsning som funker for alle her ..

 

Ingen banker (eller andre kortutstedere) i Norge opererer med Issuenumber eller "valid from"- datoer. Å velge noe annet enn blankt her vil dermed si at man prøver seg fram med falske verdier. Jeg kan heller ikke huske at noen har sagt de har fått det til ved å prøve seg fram med jukseverdier på disse to, men stort sett alle som her oppgitt verdier som virker har lagt disse blanke (ikke valgt noe). Fra disse få fakta (spesielt det første) vil jeg anta et det er svært usansynlig at man får verifistert falske verdier på disse to postene.

 

 

 

Kan det være at det tar litt lenger tid for noen å få verifisert informasjonen og at dette er grunnen til at det ikke gyldig? Hvis man hele tiden endrer det så vil det jo aldri rekke å verifiseres.

 

Siden jeg registrerte meg på play første gang har jeg bare byttet gyldig-til-dato og CV2 og Kortnummer+gyldigdato+CV2 en gang. Og det har alltid gått knirkefritt. Men det er mulig jeg har vært heldig.

Lenke til kommentar

Prøver de og bekrefte din ordre mer enn en gang daglig? Jeg har nå fått min konto avvist to ganger og alt er nå fyllt ut korrekt. Har også sendt mail til playusa.com som skrevet tidligere.

 

Jeg har også fyllt ut infoen som Xell har skrevet. Verdt et forsøk.

 

Det er reserverte transaksjoner på 100NOK på min konto. Men disse har forsvunnet på alle som har opplevd dette, når kontoen er bekreftet? Så jeg trenger ikke ringe banken og melde ifra om dette?

 

 

EDIT:

Men om de klarer og trekke fra kontoen så, hvorfor godtar de ikke infoen jeg har fyllt inn?

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+898537134

jeg hadde dette problemet selv!

jeg har løsningen til dere! XD

 

dere som har problemet, har dere POSTBANKEN som bank? for det hadde jeg. og etter litt søking på internet for en stund siden, så var det mange med postbanken som sleit.. det som PLAY.com gjør, er at de tydligvis trekker 100kr i reservering da.. men disse får du tilbake. de sjekker nok sikkert bare at du har penger på kontoen. jeg fikk totalt 100x8 trekk fordi kontoen min ikke ble akseptert. xD

 

MEN LØSNINGEN på problemet!! er at dere må selv sende en mail til play.com og be dem MANUELT legge inn kortet deres! husker ikke heeelt hva jeg skrev, men skrev nok problemet mitt og at postbanken nekta meg, og at de måtte legge det inn manuelt... og så gjør de det asap og du får bekreftelsesmail...

 

nå har jeg handla en del fra play.com uten noen som helst problemer etter det :D

si ifra om dere får det til/ikke får det til!! ^^

Lenke til kommentar
jeg hadde dette problemet selv!

jeg har løsningen til dere! XD

 

dere som har problemet, har dere POSTBANKEN som bank? for det hadde jeg. og etter litt søking på internet for en stund siden, så var det mange med postbanken som sleit.. det som PLAY.com gjør, er at de tydligvis trekker 100kr i reservering da.. men disse får du tilbake. de sjekker nok sikkert bare at du har penger på kontoen. jeg fikk totalt 100x8 trekk fordi kontoen min ikke ble akseptert. xD

 

MEN LØSNINGEN på problemet!! er at dere må selv sende en mail til play.com og be dem MANUELT legge inn kortet deres! husker ikke heeelt hva jeg skrev, men skrev nok problemet mitt og at postbanken nekta meg, og at de måtte legge det inn manuelt... og så gjør de det asap og du får bekreftelsesmail...

 

nå har jeg handla en del fra play.com uten noen som helst problemer etter det :D

si ifra om dere får det til/ikke får det til!! ^^

 

Verdt og prøve denne løsningen. Men, at dem må legge det inn manuellt. Mener du at du sendte dem kortnr og alle slike opplysninger? Synes dette høres litt risikabelt ut.

 

Blir skikkelig grinete over at de har så vanskelig med og få det akseptert. Har aldri hatt så mye problemer med og handle over nett.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+898537134
jeg hadde dette problemet selv!

jeg har løsningen til dere! XD

 

dere som har problemet, har dere POSTBANKEN som bank? for det hadde jeg. og etter litt søking på internet for en stund siden, så var det mange med postbanken som sleit.. det som PLAY.com gjør, er at de tydligvis trekker 100kr i reservering da.. men disse får du tilbake. de sjekker nok sikkert bare at du har penger på kontoen. jeg fikk totalt 100x8 trekk fordi kontoen min ikke ble akseptert. xD

 

MEN LØSNINGEN på problemet!! er at dere må selv sende en mail til play.com og be dem MANUELT legge inn kortet deres! husker ikke heeelt hva jeg skrev, men skrev nok problemet mitt og at postbanken nekta meg, og at de måtte legge det inn manuelt... og så gjør de det asap og du får bekreftelsesmail...

 

nå har jeg handla en del fra play.com uten noen som helst problemer etter det :D

si ifra om dere får det til/ikke får det til!! ^^

 

Verdt og prøve denne løsningen. Men, at dem må legge det inn manuellt. Mener du at du sendte dem kortnr og alle slike opplysninger? Synes dette høres litt risikabelt ut.

 

Blir skikkelig grinete over at de har så vanskelig med og få det akseptert. Har aldri hatt så mye problemer med og handle over nett.

 

 

altså. nei ikke det jeg husker. du bare sender dem feks et screenshot av det du har skrevet inn av kortopplysninger, da. bare prøv deg med kortnummeret først. spør hva de trenger etc. de må bare få lagt det inn manuelt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...