Gå til innhold

Overnaturlige ting, healing o.l.

Anbefalte innlegg

du har ingen aning om hva healing er eller betyr, og alikevel snør du ned bloggene med uvitenhet.

healing=strøm gi healing=lede strøm

hva healing ikke er=trylle, trylle fram en bukspyttkjertel, gjøre deg smart, gjøre deg morsom.

Dette er som Cristoffer Schau sa om Lars Andreas Larsen: «Dette er gal manns ralling»

Heal er ett engelsk ord, og betyr følgende:

1 a : to make sound or whole <heal a wound> b : to restore to health

2 a : to cause (an undesirable condition) to be overcome : MEND <the troubles...had not been forgotten, but they had been healed -- William Power> b : to patch up (a breach or division) <heal a breach between friends>

3 : to restore to original purity or integrity <healed of sin>

Healing i paranormal sammenheng, betyr å gjennopprette helsetillstand ved hjelp av andres tankekraft.

Hvor strømmen din kommer inn i bildet er ytterst uvvist.

6882250[/snapback]

du som raller så du kan håne og bortforklare. du nekter å lese mellom linjene, du nekter å tenke annet en firkantet så får være.

lede strøm- strøm er energi- tesje må til. healing er lede energi, energi som i strøm. det er ikke energi i form av sukker. men tilnærmet strøm som i elektrisk strøm.

upp and down in hz, veldig enkelt.

hvis du trener f.eks kun benkpress, så neste gang du spiser protein så vet du hvor proteinet går hen.

til og med maten vi spiser blir på en måte omdannet til strøm. kall det ulike typer for strøm.

6883433[/snapback]

Du må regne med at det du skriver blir sett på som "gal manns ralling", når det er usammengende, dårlig språk og totalt missforstått bruk av tekniske termer med klar definisjon.

Du oppfordrer til å lese mellom linjene. Hvorfor skal vi måtte tolke deg? Vet du ikke selv hva du prøver å formidle?

Jeg antar at grunnen er at det du prøver å formidle ikke kan formidles. Men dersom vi 'åpner oss' og fantaserer litt fritt, så kan vi sikkert komme på noen fine fantasifulle idéer og forklaringer selv. Og da er det ikke så nøye hva det er, så lenge vi også tror... eller?

Oppfordring til deg og new-age'ere generelt: Slutt å snakke om frekvens og energi hvis dere ønsker å bli tatt seriøst. På den annen side,å skape avstand til de fæle vitenskapsmennene som bare 'tenker firkantet' er nok lang mer attraktivt enn å bli tatt seriøst. For målgruppen man søker å nå er ikke akkurat den delen av befolkningen som forholder seg til virkeligheten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har ingen aning om hva healing er eller betyr, og alikevel snør du ned bloggene med uvitenhet.

healing=strøm gi healing=lede strøm

hva healing ikke er=trylle, trylle fram en bukspyttkjertel, gjøre deg smart, gjøre deg morsom.

Dette er som Cristoffer Schau sa om Lars Andreas Larsen: «Dette er gal manns ralling»

Heal er ett engelsk ord, og betyr følgende:

1 a : to make sound or whole <heal a wound> b : to restore to health

2 a : to cause (an undesirable condition) to be overcome : MEND <the troubles...had not been forgotten, but they had been healed -- William Power> b : to patch up (a breach or division) <heal a breach between friends>

3 : to restore to original purity or integrity <healed of sin>

Healing i paranormal sammenheng, betyr å gjennopprette helsetillstand ved hjelp av andres tankekraft.

Hvor strømmen din kommer inn i bildet er ytterst uvvist.

6882250[/snapback]

du som raller så du kan håne og bortforklare. du nekter å lese mellom linjene, du nekter å tenke annet en firkantet så får være.

lede strøm- strøm er energi- tesje må til. healing er lede energi, energi som i strøm. det er ikke energi i form av sukker. men tilnærmet strøm som i elektrisk strøm.

upp and down in hz, veldig enkelt.

hvis du trener f.eks kun benkpress, så neste gang du spiser protein så vet du hvor proteinet går hen.

til og med maten vi spiser blir på en måte omdannet til strøm. kall det ulike typer for strøm.

6883433[/snapback]

Du må regne med at det du skriver blir sett på som "gal manns ralling", når det er usammengende, dårlig språk og totalt missforstått bruk av tekniske termer med klar definisjon.

Du oppfordrer til å lese mellom linjene. Hvorfor skal vi måtte tolke deg? Vet du ikke selv hva du prøver å formidle?

Jeg antar at grunnen er at det du prøver å formidle ikke kan formidles. Men dersom vi 'åpner oss' og fantaserer litt fritt, så kan vi sikkert komme på noen fine fantasifulle idéer og forklaringer selv. Og da er det ikke så nøye hva det er, så lenge vi også tror... eller?

Oppfordring til deg og new-age'ere generelt: Slutt å snakke om frekvens og energi hvis dere ønsker å bli tatt seriøst. På den annen side,å skape avstand til de fæle vitenskapsmennene som bare 'tenker firkantet' er nok lang mer attraktivt enn å bli tatt seriøst. For målgruppen man søker å nå er ikke akkurat den delen av befolkningen som forholder seg til virkeligheten...

6886134[/snapback]

du fantaserer om meg som new-age noe jeg ikke framstår som, eneste jeg sier at statisk elektrisitet er et faktum som går via hendene på metal. så sier du at jeg er julenissen og fantaserer og skriver usammenhengende. du fantaserer og venter på slike såkalte new-agere som du kan få ut din aggresjon på.

Lenke til kommentar

så er jeg i bakrus også. uansett istedenfor å være som alle andre, og være ja eller nei, så spanderer jeg healing en tanke, hvis jeg skulle tolket hva healing er så ville jeg sammenlignet med overføring av statisk elektrisitet fra hånd til en annen ting. Samme hva.

Det er jo forsåvidt greit.

Tatt i betrakting så gi denne elektrisiteten noe helsemessig over seg, økt frekvens da gir det kansje noe betydning.

dvs en narkoman har lav frekvens på cellene sine

et veldig sunnt menneske har noe høyere frekvens på cellene sine

til felles så er alt energi, hva slags påvirkning bortsett fra sanser, akkurat som med høyspent ledninger, elektriske apparater avgir noe stråling, kjernekraftverk.

Jeg prøver å framstille en ide om hva det er, istedenfor å være overbevist skeptiker eller overbevist fantast. så jeg stiller meg utenfor skyttergraven og heksejakten og tillater meg å tenke ulikt en av disse parter. Istedenfor å fordømme og forkaste, som jeg ser går igjen, det må være kjedelig å være så uorginal. Så er det faktisk mulig å tenke selv.

Mange sier men hvorfor har ikke vi vinger? hvorfor har ikke vitenskapen bla bla, hvorfor er det ikke fred på jord, hvorfor fikk ikke jeg julegave i år. sånne svar må folk finne ut av selv. Sånne folk forventer at de andre skal svare på slikt, hvis ikke så blir det liksom lit hets mot dem, Eneste er at folk kan tenke litt for dem sette fram en ide. Det er mulig å sette mange ideer fram om hva det kan være, om hvordan det kan virke, spesielt hva det ikke er.

Ta utgangspunkt kansje i at healing er, men hva er det? Er det å øke farten på cellene sine?

Folk tar utgangspunkt i forskjellig hold, enkelte tar utgangspunkt i kun seg selv. og backer det opp med en eller annen skeptiker side, som gjør det hele absurd. og prøver å framstå som noe som er 100%, ingenting er 100%.

Lenke til kommentar
du fantaserer om meg som new-age noe jeg ikke framstår som, eneste jeg sier at statisk elektrisitet er et faktum som går via hendene på metal. så sier du at jeg er julenissen og fantaserer og skriver usammenhengende. du fantaserer og venter på slike såkalte new-agere som du kan få ut din aggresjon på.

Heter du Terje til fornavn?

6886455[/snapback]

nei, jeg heter "Du".

6886539[/snapback]

http://imagers.gsfc.nasa.gov/ems/waves2.html

treeReal.jpg

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

6886371[/snapback]

Du har da 'sagt' masse tull om energi og hz også. Og Julenissen, hbor kommer det fra?

Din missbruk av begrep og betegnelser gjør desverre at du fremstår som en new-age'er. Hvordan du definerer deg selv er ikke så nøye.

Lenke til kommentar
Oppfordring til deg og new-age'ere generelt: Slutt å snakke om frekvens og energi hvis dere ønsker å bli tatt seriøst.  På den annen side,å skape avstand til de fæle vitenskapsmennene som bare 'tenker firkantet' er nok lang mer attraktivt enn å bli tatt seriøst. For målgruppen man søker å nå er ikke akkurat den delen av befolkningen som forholder seg til virkeligheten...

6886134[/snapback]

Kanskje det ikke er oss det er noe gale med ?

(mtp. på at folk ikke tar oss "new-agere" seriøst)

Hjelper å være litt "open minded" av og til ;)

Og:

Føler ikke jeg ønsker å skape avstand til de fæle vitenskapsmennene.

Tvert imot!

Jeg forholder meg til det som blir bevist og det som er mest trolig til hva som er sant. Mye av grunnen til at jeg ikke er f.eks. kristen, er fordi jeg ikke har nok bevis å støtte meg til når det gjelder hva som skjedde for 2000 år siden.

edit: jarmo: fenomen, er det en eller et ? :whistle:

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Oppfordring til deg og new-age'ere generelt: Slutt å snakke om frekvens og energi hvis dere ønsker å bli tatt seriøst.  På den annen side,å skape avstand til de fæle vitenskapsmennene som bare 'tenker firkantet' er nok lang mer attraktivt enn å bli tatt seriøst. For målgruppen man søker å nå er ikke akkurat den delen av befolkningen som forholder seg til virkeligheten...

6886134[/snapback]

Hjelper å være litt "open minded" av og til ;)

6886886[/snapback]

Stråmann. Å fremstille seg selv som "open minded" og andre som det motsatte er bare stråmenn for å skape avstand til de som er skeptiske.

Og:

Føler ikke jeg  ønsker å skape avstand til de fæle vitenskapsmennene.

Tvert imot!

6886886[/snapback]

Hvorfor da fremstille dem som noe annet enn "open minded"? Vitenskapsmenn som gruppe søker å finne svar. Men de søker å finne svar i virkeligheten ved å prøve å finne hva det er de faktisk ser.

Jeg forholder meg til det som blir bevist og det som er mest trolig til hva som er sant. Mye av grunnen til at jeg ikke er f.eks. kristen, er fordi jeg ikke har nok bevis å støtte meg til når det gjelder hva som skjedde for 2000 år siden.

6886886[/snapback]

Du burde være mer kritisk til det du anser å være som bevis.

Hvis noe ser ut til å bryte med det vi gjennom vitenskapen vet om naturen, så bør du være veldig overbevisst om at du ikke kan være lurt på noen måte. Det er mye lettere å lure mennesker (inkludert lure seg selv) enn det er å bryte naturlovene.

Lenke til kommentar

Er det Socrates du har bilde av på avataren din? Han var vel ikke akkurat new-ager?

Vet du hva filosofi betyr, direkte oversatt? - "Love of wisdom" eller Visdomselsking ;)

New-age baserer seg ikke akkurat på visom, gjør det?

Lenke til kommentar

Er det Socrates du har bilde av på avataren din? Han var vel ikke akkurat new-ager?

Vet du hva filosofi betyr, direkte oversatt? - "Love of wisdom" eller Visdomselsking ;)

New-age baserer seg ikke akkurat på visom, gjør det?

6887016[/snapback]

Avataren min har ingenting med denne tråden å gjøre.

Lenke til kommentar
Avataren min har ingenting med denne tråden å gjøre.

Nei, det skjønner jeg. Poenget er at bildet av socrates gir inntrykk av at du ser opp til fyren. Da burde du vite hva filosofi er, og hva visdom er ;)

6887074[/snapback]

Hvis du vet at avataren har ingenting med bildet å gjøre, hvorfor tror du at jeg ser opp til fyren ?

Eneste jeg vet er at fyren er dau for lenge siden og at han selv var filosof.

Og ang. det med visdom og filosofi, hvorfor skulle det være noe i veien med å være litt "open minded" og filosof samtidig ?

Lenke til kommentar
Og ang. det med visdom og filosofi, hvorfor skulle det være noe i veien med å være litt "open minded" og filosof samtidig ?

Filosofi betyr bla.a å forsøke å finne ut om det vi oppfatter som sannheter, virkelig er sannheter. De fleste filosofer ville forklart fenomenet "healing" som en vrangforestilling. Slå opp "Self Delusion" og "Mass Delusion".

Delusion - Wikipedia

og

Vrangforestilling - Wikipedia

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar

Filosofi betyr bla.a å forsøke å finne ut om det vi oppfatter som sannheter, virkelig er sannheter.

6887379[/snapback]

Var jo det jeg gjorde!

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg tvilende til alt som ikke er vitenskapelig bevist. Jeg kan hverken bevise eller motbevise at healing og andre "overnaturlige" krefter er reelle og ser ikke bort ifra at det kan finnes slike elementer. Men, om en eller annen person kommer til meg å påstår å ha blitt kurert for ymse plager ved hjelp av healing, da må jeg ærlig innrømme at jeg stiller meg tvilende til om denne personen er skrudd sammen helt riktig.

Enhver person som bastant påstår det ene eller andre, uten å kunne bevise/motbevise det, er trangsynt og fortjener ikke noen videre oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg tvilende til alt som ikke er vitenskapelig bevist. Jeg kan hverken bevise eller motbevise at healing og andre "overnaturlige" krefter er reelle og ser ikke bort ifra at det kan finnes slike elementer. Men, om en eller annen person kommer til meg å påstår å ha blitt kurert for ymse plager ved hjelp av healing, da må jeg ærlig innrømme at jeg stiller meg tvilende til om denne personen er skrudd sammen helt riktig.

Enhver person som bastant påstår det ene eller andre, uten å kunne bevise/motbevise det, er trangsynt og fortjener ikke noen videre oppmerksomhet.

6892943[/snapback]

vitenskapen kan sikkert bevise at du drømte om kameler i natt

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...