Gå til innhold

Overnaturlige ting, healing o.l.

Anbefalte innlegg

Mine venner har i det siste blitt veldig overtroiske. Det er ting som å "se folk" osv. det dreier seg om. Hun ene har plutselig fått varme hender. Hun har så mye energi i hendene at hun ikke får sove om natten, påstår hun. Jeg prøver å resperktere at de tror på det, men dette kan bli slitsomt i lengden. De snakker veldig mye om det, og det er tydelig et veldig sårbart område, så jeg holder mest mulig kjeft.

Så hva tror folket om slike ting? Tror dere på det? Egne erfaringer? Er dette noe alle er "mottagelige for" om slikt eksisterer? Finner de bare på det? Er det noe som ligger i underbevisstheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hva tror folket om slike ting? Tror dere på det? Egne erfaringer? Er dette noe alle er "mottagelige for" om slikt eksisterer? Finner de bare på det? Er det noe som ligger i underbevisstheten?

99,999% bullshit. 0,001% obskure biologiske funksjoner vi ikke kjenner helt til. Dette med varme hender f.eks har mer med blodtrykk, psykologi og massasjeteknikk å gjøre enn noe annet.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Varme hender er sikkert bra å ha om vinteren.

Jeg er forøvrig sikker på at healing ikke er noe annet enn en metode for å svindle folk.

6848428[/snapback]

Har du prøvd noe av det ?

6848452[/snapback]

Nei. Hvorfor prøve noe som med 100% sannsynlighet ikke virker?

6848500[/snapback]

Så hvordan kan du være så sikker på at det ikke virker hvis du ikke har prøvd det ? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg er forøvrig sikker på at healing ikke er noe annet enn en metode for å svindle folk.

6848428[/snapback]

6848452[/snapback]

6848500[/snapback]

Så hvordan kan du være så sikker på at det ikke virker hvis du ikke har prøvd det ? :hmm:

6848684[/snapback]

Fordi ingen har kommet med noen som helst bevis på at healing virker.

Lenke til kommentar

6848428[/snapback]

6848452[/snapback]

6848500[/snapback]

Viss dere er 100% så motbevis det... ;)

Det er jo mange som svindler folk, men det finnes fåtall av folk som faktisk kan dette..

Til og med nå det har blitt vitenskapeligt satt på prøve så har det ikke greid å fiinne en logisk forklaring. Men vil tro at det er enda mye vitenskapen ikke har svar på, og noe vil man ikke få svar på med di metodene som brukes nå til dags...

Faktisk så kan du kjenne energi...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

6848428[/snapback]

6848452[/snapback]

6848500[/snapback]

Viss dere er 100% så motbevis det... ;)

Det er jo mange som svindler folk, men det finnes fåtall av folk som faktisk kan dette..

Til og med nå det har blitt vitenskapeligt satt på prøve så har det ikke greid å fiinne en logisk forklaring. Men vil tro at det er enda mye vitenskapen ikke har svar på, og noe vil man ikke få svar på med di metodene som brukes nå til dags...

Faktisk så kan du kjenne energi...

6849180[/snapback]

Energi er så mangt.

Det er forresten opp til healerne å bevise at at det virker.

Lenke til kommentar

Det er nok humbug ja. Det verste er alle de som legger sin lit til healerne, og som tror mindre og mindre på leger og medisiner, og slik bare blir dårligere og dårligere...

Ville vært moro med en poll av et slag om dette.

Det er ikke en eineste healer som har villet gjøre dette i forskningsøyemed hvor man faktisk har funnet ut at det ikke har vært juks. Hvis noen meiner jeg tar feil vil jeg motbevises med feite linker til opplysninger.

At man kjenner energi, javel, men man kjenner så mangt hvis man bare tror. Poenget er at når man er ferdig å tro så er det vekke...

Lenke til kommentar

Det som er morsomt er at alle blir lært opp til at alt som er overnaturligt er sludder osv.

Hvofor skal det være så vanskeli for oss og innrømme at det kan finnes noe '' annet ''?

Viss man skal si at slikt er sludder, hvordan kan det ha seg at så mange, viss ikke verden blir styrt av religion?

Har vi en sjel? Viss du sier nei, motbevis det er du snill.

Gud finnes ikke sier du, motbevis det.

Spøkelser er sludder, motbevis det.

Nå jeg sier spøkelser så er det et ord som er totalt oppbrukt, flesteparten tror spøkelser er noen med et hvitt teppe over seg. Men spøkelse kan være mye annet. Feks energi,sjel osv, gidder ikke å skrive lang liste....

Det er jo mange ting som det har blitt forsket på, og resultatene går begge veier...

For å gå dypt ned i saken. Hva er vi? En organisme med celler osv, ja det stemmer.

Men vi består av atomer, hva gjør at atomer blir til et levende vesen? Hva er kraften bak den reaksjonen?

Hvordan blei alt skapt?

Hva er den ultimate realitet?

Og er dette en ilusjon?

Hehe, tok meg ikke lang tid til å skrive nå, men forstår dere pointet?

Jeg er ikke en som tror på alt overnaturligt, men jeg er ikke en av dem som sier NEI

slikt er sludder. Og tror at alle som har sett eller opplevt noe unaturligt lyver eller innbiller seg noe.

Jeg er heller ikke kristen eller troende for å si det slik, men jeg benekter ikke tanken at det kan finnes noe meir enn vi tror og kan forklare for øyeblikket....

Kanskje det ligger en sannhet bak det som vi ikke skal få svaret på. Og ville folk flest taklet sannheten viss den er noe totalt uventet?

Kanskje sannheten er rett forran øyene på oss, men vi greier ikke å forstå den? :p

Jaja, ikke ta dette innlegget for seriøst. Men ikke fornekt alt.... :!:

Go natt. :)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Det som er morsomt er at alle blir lært opp til at alt som er overnaturligt er sludder osv.

Kanskje ikke så rart siden ingenting av det kan bevises.

Hvofor skal det være så vanskeli for oss og innrømme at det kan finnes noe '' annet ''?
Men det finnes ikke "noe annet", så hvorfor innrømme det?

Har vi en sjel? Viss du sier nei, motbevis det er du snill.

Gud finnes ikke sier du, motbevis det.

Spøkelser er sludder, motbevis det.

Det er de som påstår slikt sin oppgave å bevise at det finnes.
Lenke til kommentar

Nå har jeg til gode at gud, spøkelser eller sjela mi prøver å overbevise meg om at de finnes. Problemet er FOLK som prøver å overbevise andre, de er verre enn muslimer og telefonselgere, og trenges ikke.

Man kan da ha mer enn en tanke i huet på en gang, men før eller siden gjør man seg opp ei meining, og på dette spørsmålet blir svaret: nei.

Edit: hvis noen meiner de har blitt hjulpet på noe vis ved f.eks healing, så bra for de. Blir et problem når folk drar til healere oftere enn de drar til butikken. Det er også interessant å diskutere healing og slikt med folk, men blir det en livsstil så går det litt langt.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...