Cucum(r) Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Heisann! Har i løpet av sommeren brukt mitt (forholdsvis) nye KM 5D ganske mykje, men eg har ikkje fått lagt fram noko av det eg har fotografert pga. internettmangel. Her er to av dei blomsterbileta som eg er mest fornøgd med. Kva syns dykk? Endret 11. september 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Jeg gjentar meg selv (og vet at veldig mange mener det samme). Velg ut maks to bilder, ikke 12. Da får kontruktiv kritikk på de to, det eneste du oppnår nå er overfladisk kritikk alla "så fine bilder" som ikke er verdt noenting (kanskje med unntak av litt økt selvtillit). Les her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=568889 og her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=250642 Endret 11. september 2006 av awesnes Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Beklager, har no retta meg etter dette Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hehe, det er bra. Siden du var så flink, får du vel få et par kommentarer da. Jeg synes at begge med hell kunne ha hatt mer dybde. Det første ville jeg ha sett hele gressløkblomsen? i fokus, og ikke bare toppen. Dessuten synes jeg slike bilder passer best i farger, men det er selvsagt bare min mening. Det andre kunne vært veldig bra, men for mye av blomsten er ute av fokus. Dråper på blomst/blad/kvist er en sikker vinner, men da må det være skarpere. Ellers så det ut som det var mye bra blant de 10 andre bildene du la ut først (etter en kjapp titt). Du får legge ut et par bilder til om litt. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg så den orginale posten din, og vil bare i farta si at jeg likte ett av sorthvit bildene av ett landskap, men orket ikke kommentere på grunn av antallet bilder. Av de gjenværende bildene synes jeg det første er best. I motsetning til over liker jeg fargene (eller kanskje bør jeg si deres fravær) og følelsen i bildet. Synes også komposisjonen er fin, selv om det er midtstilt, unntak definerer regler. Det andre bildet er også fint men greie farger, men her er jeg enig med over i at det mangler litt nødvendig dybde. Jeg synes også kanskje at du har dratt litt hardt i kontrast-spaken. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Takk for kommentarar Er enig i at bilda burde hatt litt meir dybdeskarpheit, og sidan eg no har fått eit par nye objektiv sidan desse bileta vart tekne (desse er tatt med ei relativt billig linse frå Tamron [AF 70-300 4-5.6 LD macro 1:2]), skal nok skarpheita i dei vidare bileta bli vesentleg betre. awesnes: Var det dette du likte betre enn det monokrome? Fulgu: Eg går ut i frå at du refererer til dette: http://fourmargins.com/pictures/9.jpg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå