Howard Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Verbatim Store 'n' go Nærmest daglig havner mange i den situasjonen at man bare skal ta med seg et par MB til en annen PC. Disketter er avlegs, og det å brenne ut en hel CD er lite praktisk for små datamengder. Hva er da bedre enn en liten "harddisk" i USB-porten? Les testen her. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Like greit kjøpe seg et digital kammera i samme prisklassen. mere minne og kammera.. får de små også Lenke til kommentar
Turboneger Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Har TwinMos Thumbdrive, den e tøff som panser. :smile: Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Har Twinmos USB Pen 128MB. Fatter ikke hvordan jeg klarte meg uten tidligere! Hvilken som er best av disse enhetene aner jeg ikke, men digger min. Anbefales! :smile: Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 12:22, skrev Krishell:Like greit kjøpe seg et digital kammera i samme prisklassen. mere minne og kammera.. får de små også Digitalkamera til 4-500 kroner ink 64 MB minne? Hæ? Hvor da? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Eller kjøpe en SL45i og et 128mb minnekort så har du mobiltelefon, planlegger, java og masse mer. Siden comportoverføring går sakte så trenger du vel også en mmc-reader. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hvorfor ikke en bærbar PC i samme slengen? Nei, jeg synes konseptet er genialt i all sin enkelthet. Skal man overføre store filer bruker man som kjent CD-plater eller kobler maskinene i sammen hvis det er mulighet for det. Prisen er kanskje litt stiv, men litt må man betale for størrelse og brukervenlighet. Jeg kan ikke se bedre løsninger i samme sjanger en dette akkurat nå. Digitalkamera, MP3spillere, telefoner osv må jo ha ekstra strøm... Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har en Twinmos mobile disc på 256mb. Den er rett og slett genial og jeg klarer meg for tiden ikke uten. Laster ned musikk og stasj på skolen og tar det med hjem, helt genialt. Det beste av alt er at man slipper et utall av håpløse disketter. 256/1.44= hmm skal vi se....joa..178. Er ikke dårlig det på en liten sak man kan ha i lomma. Ville gått for Twinmos i stedet for Verbatim, fler mb pr krone. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Minnekortlesere og mobiler trenger ikke ekstra strøm Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 16:47, skrev It's me:Minnekortlesere og mobiler trenger ikke ekstra strøm Nei det er sant. Så da skal man først kjøpe en utdatert mobiltelefon til flere tusen, og så en minnekortleser til 500,-. Blir ikke dette fryktelig upraktisk og drasse rundt med? Ikke glem alle ledningene da... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Jo, produktet er kjekt for folk som treng å flytta _små_ datamengder med enkle grep. kr. 500,- / 64 MB = > kr. 8 per MB Sjølv treng eg å flytta større datamengder mellom ulike PCar. Då er ein ekstern USB 2.0 harddisk tingen! Det einaste eg kunne ønska meg, var at disken hadde innebygd straumforsyning, men pytt sann. kr. 3000,- / 120 GB = 25 per GB !! Og best av alt: WinMe, 2k og XP har innebygd drivar for USB 2.0-diskar. Win98 treng ein enkel 3,5" drivar disk (eller CD, om du vil) og så er det tut og kjør! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Det er faktisk ingenting som slår min Twinmos USB pen :smile:) Som en gammel zip-disk bruker så er jeg nå møkklei av å drase på kabler, adaptere og disker. Jeg hadde sikkert mer plass ved mine 6-7 disker, men for å drasse på dette så skal det pokker meg være noe å kopiere i andre enden :smile: Med USB pennen så slipper jeg alt dette. Jeg har den alltid med meg i lomma da den ikke er noe større enn en lighter. For meg så er det størrelse og brukervennlighet som er viktigst. Selfølgelig så skulle jeg gjerne hatt en USB2 HD, men hadde jeg giddet å drasse med meg den overalt?...nei, tror ikke det. Kamera kommer heller ikke på tale. Stress! Mobil....hmmm......sikkert en ide, men hvor finner jeg en mobil som fikser dette til noen hundre? Dette er som sagt en løsning for oss som vil litt lagringsplass med oss når vi er hos venner og familie, eller som i mitt tilfelle på jobb. Der har den vist seg å være uvurderlig! Skal jeg laste ned store mengder så tar jeg med meg den bærbare (eller en cdr). Anbefaler denne enheten til alle som ikke har. 500kr er ikke mye for 128MB (124MB i realiteten). Mulig jeg kommer til å kjøpe en større senere, men det får vente til USB2 har blitt standard på dem. 128MB går fint å overføre på USB1, men skal man opp i GB-størrelser så blir det litt tregt. Lenke til kommentar
Turboneger Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 E også 100% avhengiggjort av thumbdriven min. Den e også sinnsykt praktisk i LANs hvis man må styre me diverse nettverkskortdrivere o.l. Den e sinnsykt praktisk overalt! Fatte ikke korsn eg levde uten før eg fikk den. Lenke til kommentar
agamemnon Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Har bare verbatim sin en kryptert del eller har alle usb-flash-disker det? Hvor kjøper man evt. slike disker som har en krypteringsdel? Jeg liket verbatim sin spesielt godt fordi man kan ha det i nøkkelknippet Lenke til kommentar
Tian Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Er det noen har som har linker til webbutikker som selger Verbatim Store 'n' go, jeg finner ikke noe på prisguiden her på forumet? På forhånd takk for alle svar Mvh/Regards Tian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå