Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny Linksys WRT54G, nettverket faller ut jevnlig

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en ny router, Linksys WRT54G, etter at min gamle modell tok kvelden.

Jeg sliter med at routeren er veldig ustabil! Jeg trodde først at det var det trådløse nettverket som feilet, da lyset i "WLAN"-indikatoren slukket. Men det har også vært tilfeller der "WLAN"-indikatoren ikke har slukket, og symptomene var de samme. Jeg får ikke pinget routeren. Ble bare mer forvirret når jeg slo på en stasjonær PC, som var koblet til med kabel, og denne ikke mottok IP-adresse.

Løsningen blir hver gang å trykke på reset-knappen.

Noen som har erfart det samme og har funnet en løsning?

mvh Fabe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tidligere nevnt gåt det an å prøve å luke ut firmware som veilkilde. Hvilken revisjon av WRT54G har du? Evt. kan du prøve å legge inn sveasoft, openwrt eller dd-wrt. Hvis ikke dette hjelper ville jeg har sjekket om det er mange trådløsnett rundt deg. Har vært borti at hvis en bedrift i nærheten av deg (hvis du har noe slikt som nabo) kan kjøre wlan med cisco 440x wlc. Denne kan detektere accesspunkt som sender innenfor dens ap's dekningsområde og klasifisere den som et "rouge AP". Den sender da release-pakker til det accespunktet den tror er en "fiende" slik at nettet fra det ap'et blir meget ustabilt. Men nå er det ikke sikkert du har noe slik rundt deg... bare en hypotese.

Lenke til kommentar
Har ikke så mye og bidra med da jeg ikke har opplevd lignende problemer med noen av mine WRT54G(L).

Sjekk at du har siste firmware fra Linksys eller vurder og oppgradere til alternativ firmware som feks http://www.dd-wrt.com/

6845611[/snapback]

Har lagt inn nyeste firmware, fra v7.00.0 til v7.00.1, dette hjalp desverre ikke. Det må sies at min gamle router, som var en eldre versjon av WRT54G (firmware v4 eller noe) var dønn stabil i alle årene jeg hadde den.

Vet ikke om jeg kan legge inn firmware fra 3.part, hadde inntrykk av at dette ikke er går på G, pga begrenset ROM. Mener jeg også har lest at dette gjelder v6 og nyere.

Har en alternativ løsning og det er å benytte meg av 30 dagers bytterett, da den er handlet på elkjøp.

mvh Fabe

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt gåt det an å prøve å luke ut firmware som veilkilde. Hvilken revisjon av WRT54G har du? Evt. kan du prøve å legge inn sveasoft, openwrt eller dd-wrt.  Hvis ikke dette hjelper ville jeg har sjekket om det er mange trådløsnett rundt deg. Har vært borti at hvis en bedrift i nærheten av deg (hvis du har noe slikt som nabo) kan kjøre wlan med cisco 440x wlc. Denne kan detektere accesspunkt som sender innenfor dens ap's dekningsområde og klasifisere den som et "rouge AP". Den sender da release-pakker til det accespunktet den tror er en "fiende" slik at nettet fra det ap'et blir meget ustabilt. Men nå er det ikke sikkert du har noe slik rundt deg... bare en hypotese.

6845743[/snapback]

Jeg har som nevt i annet svar, rev 7, og har lagt inn nyeste firmware i håp om at dette skulle hjelpe.

Ganske sikker på at jeg ikke har noen Cisco i nærheten, jeg bor i et lite boligfelt og det er ingen bedrifter innen rekkevidde. Min gamle WRT54G kjørte dønn stabilt. Denne kjørte firmware v4.2 hvis jeg husker riktig.

mvh Fabe

Lenke til kommentar

De nye WRT54G-modellene (med hardwareversjon 5.0+) har helt annerledes innmat enn de tidligere modellene, og har fått mye dårlig omtale på grunn av ustabilitet.

Jeg ville benyttet meg av returmuligheten og heller anskaffet en WRT54GL-modell. Denne er linuxbasert med innmat som bygger på de gode, gamle (og stabile) WRT-modellene.

Lenke til kommentar
De nye WRT54G-modellene (med hardwareversjon 5.0+) har helt annerledes innmat enn de tidligere modellene, og har fått mye dårlig omtale på grunn av ustabilitet.

Jeg ville benyttet meg av returmuligheten og heller anskaffet en WRT54GL-modell. Denne er linuxbasert med innmat som bygger på de gode, gamle (og stabile) WRT-modellene.

6847022[/snapback]

støtter den uttalelsen :thumbup:

Lenke til kommentar

6847022[/snapback]

Det kan nok hende jeg benytter meg av returretten ja. Noen andre routere i prisklassen rundt 1000,- som anbefales?

Lenke til kommentar
Noen andre routere i prisklassen rundt 1000,- som anbefales?

6847048[/snapback]

Kort sagt, nei.

Jeg satt opp et par WRT54G (eldre modell) for et par år siden. Og jeg satt opp en WRT54GL for noen måneder siden. Enkle å sette opp og etter det har jeg aldri behøvd å tenke på at jeg har dem.

Kun én anbefaling fra meg: Linksys WRT54GL :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har funnet ut noe mere rundt emnet?

En trådløsboks skal fungere fordi om den er dyr eller billig, ny eller gammel innmat osv. Rimelige frustrerende når nettet faller ut, har også endel pakketap via wlan, men med kabel har ikke pakketap.

Virker som om routeren restarter også, pinger internettside og 192.168.1.1, så detter bare alt ned og får maskinvarefeil. Så etter 20-30sek er det på nett igjen...

Lenke til kommentar
Noen andre routere i prisklassen rundt 1000,- som anbefales?

6847048[/snapback]

Kort sagt, nei.

Jeg satt opp et par WRT54G (eldre modell) for et par år siden. Og jeg satt opp en WRT54GL for noen måneder siden. Enkle å sette opp og etter det har jeg aldri behøvd å tenke på at jeg har dem.

Kun én anbefaling fra meg: Linksys WRT54GL :yes:

6847064[/snapback]

Benyttet meg av returretten på elkjøp og bestilte meg en WRT54GL. Denne har jeg ikke hatt noe problemer med. Har kjørt den en måneds tid nå og den har vært helt stabil.

:thumbup:

---

Fabe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...