Gå til innhold

skal kjøpe meg videokamera. vilke dv kasseter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får bare fortsette å understreke, HOLD DEG TIL ETT MERKE! med mindre det er umulig å få tak i noe annet. Det sagt så er noen taper med forskjellig merke produsert samme sted, men tommelfinger regel nr 1, bytt ikke merke uten å bruke rensetape.

Har prøvd å holde meg til den reglen knallhardt og så langt kan jeg telle antall dropouts av betydning på en hånd på rundt 300timer.

Sony Premium eller tilsvarende fra panasonic funker fint til vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Den fyrste er ein enkelt 60min Sony Excellence-kassett, medan den andre er ein trepakning med 30min Sony Premium-kassettar. Ville ikkje kjøpt der når du får ein trepakning med 60min Premium-kassettar til 16kr mindre (pluss frakt) på Det Digitale Mørkerom (om dei er billegast veit eg ikkje). Du får òg tipakning til 498kr.

Akkurat kva som er forskjellen på Exellence og Premium veit eg ikkje, men Premium vert mykje brukt, og skal vere veldig greie kassettar, so eg trur ikkje det er noko vits i å bruke meir pengar på Excellence-kassettar.

Lenke til kommentar

Hold deg til ett merke, eller en type smøring. Ikke alt av taper som det står forskjellige produsenter er nødvendigvis forskjellige.

Mange har ikke problemer med å bruke billig taper, mens andre sverger til de "dyreste" og angivelig beste. Kjøper det beste fra pansonic selv og syns ikke ca 70kr tapen er så ille, men har ett litt annet bruksområde og kamera enn trådstarter, bruker dvc30/dvx100. Har på følelsen av at det er mer varierende resultater med billig tape, har til gode å lese om folk som har problemer med panasonic eller sony sine beste taper...(eller tilsvarende fra andre produsenter)

Driftsikker kan gå på alt fra fysisk byggekvalitet på selve tapen til hvor mange ganger den kan spilles over. Taper er riktig nok så billige at det lønner seg å ikke bruke om igjen om det ikke er nødvendig. Men har 5 taper jeg har brukt noen minutter på hver og så strippet tapen, altså kjørt rec over hele og skal bruke igjen og da har jeg mer tiltro til en kvalitetstape som det heter enn en tape til 10kr.

Litt om bla. lagring av tape:

http://www.videointerchange.com/tape.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...