rayman85 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) jeg skal kjøpe meg panasonic gs 37 på pixmania. så lurte jeg på vilke kasseter dere anbefaler å bruke? har hørt at det helst skal holde seg til et merke. Endret 13. september 2006 av rayman85 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Ja, so lenge du held deg til det same merket skal det gå fint, ettersom produsentane (visstnok) bruker forskjellige smøremiddel på banda, og å blande dei ikkje er so lurt. Sony Premium eller Panasonic-kassettar er greie alternativ. Lenke til kommentar
rayman85 Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 pixmania har: JVC MiniDV DV60 kasetter - 60 min. - 5 enheter + lomme for 138kr og SONY MiniDV bånd 30mn Premium X3 163,31kr noen anbefalinger? Lenke til kommentar
chma Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Får bare fortsette å understreke, HOLD DEG TIL ETT MERKE! med mindre det er umulig å få tak i noe annet. Det sagt så er noen taper med forskjellig merke produsert samme sted, men tommelfinger regel nr 1, bytt ikke merke uten å bruke rensetape. Har prøvd å holde meg til den reglen knallhardt og så langt kan jeg telle antall dropouts av betydning på en hånd på rundt 300timer. Sony Premium eller tilsvarende fra panasonic funker fint til vanlig bruk. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Er TDK et godt merke? Fant en 5 pk ganske billig. Er det bedre med tape enn med minnekort på et videokamera? Mitt kan visstnok ha begge deler... Endret 12. september 2006 av Edmund Blackadder Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Du bruker minnekortet til å lagre stillbilete, tape til å lagre video. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Takk for den infoen. Begynte å lure virkelig der ja. Virker jo logisk nå som jeg hører det da. Lenke til kommentar
rayman85 Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 http://www.pixmania.com/dev/gui_web/common...ng%3E&itag=6613 http://www.pixmania.com/dev/gui_web/common...ng%3E&itag=6613 hva er forskjellen? 30min tape. og 60min tape? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Den fyrste er ein enkelt 60min Sony Excellence-kassett, medan den andre er ein trepakning med 30min Sony Premium-kassettar. Ville ikkje kjøpt der når du får ein trepakning med 60min Premium-kassettar til 16kr mindre (pluss frakt) på Det Digitale Mørkerom (om dei er billegast veit eg ikkje). Du får òg tipakning til 498kr. Akkurat kva som er forskjellen på Exellence og Premium veit eg ikkje, men Premium vert mykje brukt, og skal vere veldig greie kassettar, so eg trur ikkje det er noko vits i å bruke meir pengar på Excellence-kassettar. Lenke til kommentar
rayman85 Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 er disse å annbefale: http://www.pixmania.com/no/no/271021/art/j...etter-60-m.html vil jeg merke forskjell på sony sine, å jvc sine? Lenke til kommentar
rayman85 Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 jeg bestiller videokamera i dag så lurte bare på om jeg skal bestille 2' 5pack av di jvcène. viss ikke det er for stor forskjell til at jeg ville ha merket forskjell viss jeg hadde bestillt et annet merke? takk for svar Lenke til kommentar
rayman85 Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 bumb. siden det er viktig at jeg helst bør holde meg til et merke, er det jo litt greit at jeg ikke starter med en kasset som ikke er noe serlig. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Du vil ikkje merke forskjell på kvaliteten, forskjellen ligg i kor driftssikre dei er. Om det er stor forskjell på JVC sine og Sony/Panasonic på det området har eg ikkje peiling på. Endret 15. september 2006 av incanus Lenke til kommentar
rayman85 Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 driftsikre? hva er det som kan skje? Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hold deg til ett merke, eller en type smøring. Ikke alt av taper som det står forskjellige produsenter er nødvendigvis forskjellige. Mange har ikke problemer med å bruke billig taper, mens andre sverger til de "dyreste" og angivelig beste. Kjøper det beste fra pansonic selv og syns ikke ca 70kr tapen er så ille, men har ett litt annet bruksområde og kamera enn trådstarter, bruker dvc30/dvx100. Har på følelsen av at det er mer varierende resultater med billig tape, har til gode å lese om folk som har problemer med panasonic eller sony sine beste taper...(eller tilsvarende fra andre produsenter) Driftsikker kan gå på alt fra fysisk byggekvalitet på selve tapen til hvor mange ganger den kan spilles over. Taper er riktig nok så billige at det lønner seg å ikke bruke om igjen om det ikke er nødvendig. Men har 5 taper jeg har brukt noen minutter på hver og så strippet tapen, altså kjørt rec over hele og skal bruke igjen og da har jeg mer tiltro til en kvalitetstape som det heter enn en tape til 10kr. Litt om bla. lagring av tape: http://www.videointerchange.com/tape.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå