Gå til innhold

Skjerm blinker ved bruk av DVI, ikke ved VGA-kopl.

royerling

Anbefalte innlegg

Pakket opp min nye Samsung SYncmaster 204b idag, og det ble fort en smertelig opplevelse, fordi skjermbildet blinker sporadisk (?) og ofte når jeg er kommet inn i windows. Dette skjer imidlertid kun når jeg bruker digital overføring fra skjermkortet, og i analog-modus er alt greit, bortsett fra at selve billedkvaliteten jo er mye bedre når jeg kjører digital overføring.

Jeg har søkt opp problemet,og noen mener det er Nview som er problemet, og noen mener at man må gå tilbake til gamle drivere osv. Jeg har avinstallert alle skjermkortdrivere flere ganger, og installert eldre og eldre drivere, (67.03 - forceware) var de eldste jeg prøvde før jeg ga opp.

Kan samtidig nevne at skjermkortet er av den eldre typen , nemlig et Abit Siluro FX5600 128mb-versjonen. Men den har da da dvi-ut, og jeg skjønner ikke hva som skaper disse problemene.

Har også prøvd å skifte oppfriskningshastigheter, men jeg kan ikke velge noe annet enn 60HZ uansett når jeg kjører 1600 x 1200, som jeg gjør nå. (det er nativoppløsningen til skjermen)

mental elskov til den som hjelper!

-R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt lavere oppløsninger ja, og det oppfører seg helt likt da. Bildet er knallskarpt og fint, men som i 1600 x 1200 - blinker (blir svart sporadisk, som når du har endret oppløsning, refresh rate osv. hele tiden etterpå. Virker helt tilfeldig også.)

Det ble sagt i diverse fora at det kunne være nvidia-driverne som er problemet, og da er det jo ikke skjermen, og jeg er i igrunn relativt sikker på at det ikke er skjermen som er problemet, siden analog-koplinga funker upåklagelig, men at det er skjermkort / drivere som er problemet. Har ingen annen skjerm / skjermkort med dvi å teste med heller dessverre.

så; om det er drivere (windows klarer ikke finne egne drivere, heller ikke winupdate), hva kan jeg så gjøre? prøvde å finne abits egne drivere for åteste, men uten hell.

Endret av royerling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...