Playmofetish Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Har en Linksys WRT54GS v1.1 for øyeblikket med DD-WRT v23 som jeg er godt fornøyd med. Men så hørte jeg om noen som hadde en firmware der man kunne sette faste IP-adresser på maskiner ut fra MAC, og det hørtes veldig praktisk ut, så man slapp å sette fast IP på hver enkelt maskin, og la ruteren styre dette. Er litt kjipt å måtte endre til automatisk IP og tilbake igjen på trådløse klienter hvis man tar den med seg et annet sted. Noen som vet hvilken firmware til min ruter som kan gjøre dette? Har ikke funnet noen slik funksjon i DD-WRT som jeg har sett. Lenke til kommentar
kulis Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Har en Linksys WRT54GS v1.1 for øyeblikket med DD-WRT v23 som jeg er godt fornøyd med. Men så hørte jeg om noen som hadde en firmware der man kunne sette faste IP-adresser på maskiner ut fra MAC, og det hørtes veldig praktisk ut, så man slapp å sette fast IP på hver enkelt maskin, og la ruteren styre dette. Er litt kjipt å måtte endre til automatisk IP og tilbake igjen på trådløse klienter hvis man tar den med seg et annet sted. Noen som vet hvilken firmware til min ruter som kan gjøre dette? Har ikke funnet noen slik funksjon i DD-WRT som jeg har sett. 6845241[/snapback] Merkelig om ikke dd-wrt har static dhcp funksjon, men hvis du ikke finner det der så har denne det http://www.thibor.co.uk/ Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Herlig, tusen takk. Eneste ulempe jeg ser er at denne ikke har ørtentusen portforward-entries, men der bruker jeg ikke mer enn ~5 uansett. Nå står alle mine maskiner med automatisk IP, mens ruter tilordner statisk IP utfra MAC-adresse. Morsomt å se at det også var Wake-on-lan. Ikke testet dette enda, men så lenge den sender ut Magic Packet på port 7 eller 9 skulle ikke det være noe problem å bruke. Også merker jeg at denne firmwaren er vesentlig raskere enn DD-WRT-standard. Sikkert fordi DD-WRT har så masse mere (unødvendige) settings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå