Vu-caN Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Bør det komme opp noe på skjermen om man starter pc uten minne? Skal det pipe noe når man starter pc-en uten skjermkort og minne(og forøvrig hd cdrom osv)? Hvordan merkes minnekompatibilitetsproblemer? ... Og hvor kan jeg sjekke om hovedkortet mitt er kompatibelt med minne? ... Vil en biosflash være nok for å kunne få hovedkortet kompatibelt? Jeg bestilte to pc-er, en til meg og en til en kompis. Begge sliter med samme problemet. Dvs Svart skjerm ved oppstart og resten ser ut til å snurre fint. Har sett mange på forumet med samme problemet uten at de helt finner noen løsning. Først trodde jeg det var fordi jeg kjørte 20 pins strømkabel til hk, men det gikk like dårlig med 24. Har også testet skjermkortet mitt på en annen pc, og jeg har testet ved å kjøre rambrikkene hver for seg samt litt hulter til bulter. Testet også med å ta ut batteriet. ... Så da ender jeg opp med siste mulighet som jeg kan komme på, og det er minnekompatibilitet! Jeg har Asus P5W DH deluxe, og kjører Geil 6400 4-4-4-12 ddr2 minne. (kompisen mins hovedkort er en Asus P5LD2, corsair value select 5300. Om dette er problemet kommer jeg til å kjøpe meg en billig 256 rambrikke og flashe opp hk. Men først trenger jeg deres hjelp! pfht! (på forhånd takk!) Edit: Om noen har(vet om) et billig minne som de vet er kompatibelt uten å flashe bios på hk først, så er jeg interessert i å vite om dette. Edit2: trøkkfeil Endret 11. september 2006 av Vu-caN Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hei! Starte pc uten minne ville jeg aldri gjort. Men den vil pipe om skjermkort og/eller minne mangler. Harddisk og cdrom er ikke nødvendig, da får du feilmelding ved booting om de mangler. Ny BIOS vil kunne hjelpe med minneproblemer. Jeg håper dette hjelper deg litt. Forsøk med én minnebrikke. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Den ene gangen jeg hadde minnetrøbbel restartet pcen seg i hytt og pine. Men det var pga at jeg kjøpte minne sm overhodet IKKE var kompatibel med min pc. (kjørte på 266MHz, mot 133 som var støttet av HK). Disktrøbbel? Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Den ene gangen jeg hadde minnetrøbbel restartet pcen seg i hytt og pine. Men det var pga at jeg kjøpte minne sm overhodet IKKE var kompatibel med min pc. (kjørte på 266MHz, mot 133 som var støttet av HK). Disktrøbbel? 6847768[/snapback] Dessverre ikke. Har ingen disk koblet til, og heller ingen cdrom. Har bare cpu hk skjermkort og minne koblet til. Jeg sjekket i en liste at kompisen min sitt hovedkort skal være kompatibelt med minnebrikkene(corsair value s 5300), derfor begynner teorien min å blekne litt angående minne-kompatibilitetsproblemet. Men skal teste senere i dag om det hjelper å putte en corsairbrikke i p5wdhdeluxe kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå