SniperElite Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Katter er faktisk ganske gløgge skjønner du Så et klipp på nrk super hvor de skulle teste hvem som var smartest av hunder og katter Blei uavgjort, og konklusjonen blei at de er smarte på vær sine måter Link: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/434315 Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Haha. Katten min hadde en kjip situasjon nå. Hun drev å skrapte på ei tom eske med mat. Helvette for et leven tenkte jeg og skulle bort å jage henne. Joda.. Hun hadde satt fast hodet i boksen. Trodde jeg skulle le meg ihjel. Ha ha! Eid! Satte fast hodet sitt, faktisk. Stakkars. Satt hun fast lenge? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Nei, hun satt fast i ett minutt eller to :!: var nesten så jeg ville hente kameraet først, men jeg syns litt synd i henne så jeg lot være Hylis Endret 23. november 2008 av Turtlis Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 hmmm. Jeg må antagligvis klippe klørne til pus den uka her. De har blitt forferdelig lange, men hvordan kan jeg få han til å være rolig mens jeg fjerner en liten millimeter av klørne hans :s ? Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ååå, for et fantastisk skjønt bilde av pusen din! Jeg elsker katter (og fugler) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 hmmm. Jeg må antagligvis klippe klørne til pus den uka her. De har blitt forferdelig lange, men hvordan kan jeg få han til å være rolig mens jeg fjerner en liten millimeter av klørne hans :s ? Klørne til katter skal være veldig lange. Kjøp deg ett klorebrett så den får slipt dem litt ned. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Men problemet Mushi er at noen av klørne hans har fliset opp så tror at det beste er å klippe vekk en liten del av tuppen nå til å begynne med også kjøpe klorebrett. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Da klipper du. Gjør det mens han koser på fanget ditt, eller tull han inn i ett håndkle og ta ut en og en klo. Pass på nerva da. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Skal ikke ta lange biten. Bare slik at det blir mindre ubehag for ham og meg Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Klipp med en neglesaks. Og hold den fast.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har en klosaks beregnet for marsvin hjemme og en vanlig negleklipper. Hvilken burde jeg bruke? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ah, hvis du har spesialsaks kan du jo gå for den Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Den er skikkelig grei å bruke siden den tar klørne kjapt og smertefritt da... Hvor mange millimeter burde jeg ta av på hver klo ca? 1-2? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Du ser tydelig nerven på lyse katteklør. Bare klipp tuppen Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 I form av ett blodkar ganske langt opp sant? Same shit på Marsvin. Marsvinet mitt on the otehr hand hadde faen meg 7 sorte klør :s Gjorde jobben umulig til tider. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Klipping av katteklør Klipping av klør burde gjøres forsiktig, og det kan være best å henvende seg til dyrlegen eller til en erfaren oppdretter når man skal klippe klørene for første gang.Katteklo Det er viktig å holde katten i ro (det kan ofte være lettest hvis man er to). Det neste er å trykke på poten under hver klør, slik at de trykkes ut. Du vil se to ulike farger på klørene; et rosa område i midten som er omgitt av et hvitaktig område som dekker det ytterste området på kloen. Det rosa området inneholder blodårer og nerver, og hvis man er uforsiktig og klipper dette området, vil det foråsake blødning og smerte for katten. Hvis en katt først har vært utsatt for dette, kan det resultere i en redsel for klørklipping i etterkant. Det skarpe, hvitaktige området ytterst består av døde celler, og det er dette området man skal klippe. Det finnes spesielle kloreklippere som man kjøper i zoobutikker, men man kan også bruke en vanlig neglklipper. Katten kan være motstridig de første gangene man klipper klørene, men hvis man gjør det til en vane, så blir også katten vant til det. Håper dette er til hjelp Endret 24. november 2008 av The_Unforgiven Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Klippingen er avbrutt. Sjekka klørne til pus og det eneste som trengs er at han får klort på noe. Alle klørne på baklabbene var fine og slitte og alle untatt 2 av de fremste klørne var bittelitt flisete. Så i morgen skal jeg i vei og kjøpe ett klorebrett og la han selv få ta handling Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Heisann. På lørdag får vi katt for første gang, og jeg bare lurte på hva skal man gjøre de første timene(evt dagen) katta er hjemme hos oss? Er det best å la han være litt for seg selv eller kose med han? Vise han hvor maten og doen er osv? Egentlig bare hva bør man gjøre de første timene katten kommer i hus? Er forresten en bengal og den skal være innekatt, hvis det har noe å si. Endret 24. november 2008 av Eivicious Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Sett den ned på gulvet, og sett dere ned sammen med den. Vis den etterhvert kassen sin Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Kattene mine er ikke spesielt glade i hverandre. De holder avstand, freser hvis de kommer for nær hverandre og småsloss litt av og til. Igår kveld hadde jeg den ene katten liggende på sengekanten, hun var fortsatt våken. Så kommer den andre katten i døra og vil også ligge i senga. Hun blir naturlig nok stående, siden hun så den andre katten ligge i senga allerede. Så tok jeg hånda foran ansiktet til katten i senga, og 2 sekunder senere kommer katten fra døråpningen inn i rommet og hoppet opp på senga. Jeg trakk vekk hånda mi fra den første katten, og da den andre katten så ansiktet hennes igjen løp hun av gårde. Det jeg lurer på: Gjenkjenner kattet andre katter kun ved øynene/ansiktet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå